Gotikas būtība rodama tās spējā samērot pretpolus, spējā apvienot vienotā garīgā pacēlumā abstraktu ideju un pasaulīgās dzīves elpu. Visuma bezgalību un detaļu konkurēto izteiksmīgumu, prasmē zemes spēku un garīgo enerģiju apvienot vienotā veselumā.1 Šī arhitektūras posma celtnes mēdz salīdzināt ar sastingušu mūziku. Gotikas perioda sakrālās celtnes apmeklētājs vēl šodien aiztur elpu, nolūkojoties uz gaismēnu spēli vitrāžās un ekspresīvajās arhitektoniskajās detaļās, ciļņos un citos dekoratīvos elementos. Gotiska katedrāle varētu pat ateistā izraisīt mistisku savas niecības apziņu. Vai tas būtu brīnums? Savā ziņā noteikti. Tieši tāpēc šo stilu uzskata par fenomenu. Taču arī kritiķi nesnauž – 1778. gadā I.H.Zilcers teicis leksikonā: ’’Gotika, tie ir pārmērīgi izdevumi par bezgaumīgu mākslu, kurai nav ne skaistuma, ne smalkuma, ne grācijas.’’ Es I.H.Zilceram nepiekrītu, jo pati esmu to skaitā, kuriem elpa aizraujas, ieraugot kādu gotikas meistardarbu, un kas gotiku uzskata par kaut ko vienreizēju, neatkārtojamu. Par šo stilu saka- Gotika ir neiespējamā iespējamība. 2 Šim apgalvojumam gan es piekrītu, jo gotika bija visu kontrastu kontrasts. Tika savienotas līdz tam šķietami nesavienojamas lietas.
Darba mērķis ir izpētīt gotikas arhitektūras stilu, tā iezīmes un lomu kultūrā. Darbu veido gotikas rašanās un attīstības izklāsts. Pievienots pielikums, kurā sniegti attēli ar gotikai raksturīgajiem elementiem, kā arī anketas paraugs.
Darba uzdevumi:
1)Iepazīt gotikas stilu
2)Izpētīt arhitektūrai raksturīgus elementus
3)Detalizēti pētīt Ķelnes Doma arhitektūru
4)Aptaujāt jauniešus
5)Apkopot datus
6)Izdarīt vispārējus secinājumus.…