-
Gulošu pacientu aprūpe
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
MĀCĪBU KURSA SATURA KALENDĀRAIS PLĀNOJUMS | 5 | |
LEKCIJAS KONSPEKTS | 7 | |
SKOLOTĀJA UN APMĀCĀMĀ DARBĪBAS | 9 | |
LEKCIJAS MATERIĀLS | 10 | |
PATOĢENĒZE | 10 | |
IZGULĒJUMU RAŠANĀS | 10 | |
IZGULĒJUMU LOKALIZĀCIJA | 12 | |
RISKA FAKTORI | 13 | |
IZGULĒJUMU PAZĪMES | 15 | |
IZGULĒJUMA STADIJAS | 15 | |
IZGULĒJUMU PROFILAKSE | 17 | |
ĀDAS APSKATE UN APRŪPE | 21 | |
PACIENTU UN ĢIMENES IZGLĪTOŠANA | 23 | |
ATSAUCE | 25 | |
PAŠNOVĒRTĒJUMS | 26 | |
PĀRBAUDES TESTA JAUTĀJUMI | 27 | |
TESTA JAUTĀJUMU PAREIZĀS ATBILDES | 28 | |
APMĀCĪBU NOVĒRTĒJUMA ANKETA | 30 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 31 | |
PIELIKUMI | 32 |
Kursa satura plānojums: Kursa tēma paredzēta praktizējošām māsām, kuru darbs ir cieši saistīts ar pacientu aprūpi. Nepieciešamās priekšzināšanas – vidējā medicīniskā izglītība.
Kursa tēma: Gulošu pacientu aprūpe.
Kursa mērķis: Sniegt māsām teorētiskās un praktiskās zināšanas par gulošu pacientu aprūpes nozīmi.
Kursa uzdevumi:
1.Izglītojošais – sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas par gulošu pacientu aprūpi, lai māsas savā ikdienas darbā varētu tās pielietot, aprūpējot pacientu.
2.Audzinošais – rosināt māsām nopietnas attieksmes veidošanos pret pacientu vajadzībām.
3.Attīstošais – spēt iegūtās zināšanas pielietot savā ikdienas darbā, lai spētu profesionāli aprūpēt pacientu.
Mācību metodes:
1.Lekcija.
2.Demonstrējums.
3.Diskusija.
4.Grupu darbs.
Organizācijas forma:
1.Frontāla mācību forma.
2.Grupu mācību forma.
Galvenie struktūrelementi:
1.Ievads.
2.Teorētisko zināšanu sniegšana.
3.Diskusija.
4.Atgriezeniskās saites veidošana.
5.Zināšanu novērtējums.
6.Pašvērtējums.
Uzskates materiāli:
1.Vizuālie materiāli – papildina teorētiskās zināšanas ar vizuālās uztveres palīdzību, kā rezultātā veidojas izpratne par sniegto informāciju.
2.Izdales materiāli.
Nepieciešamie darba rīki:
1.Kodoskops (pasniedzējai)
2.Pildspalva un pieraksta papīrs (dalībniekiem)
Mācību sasniegumu vērtēšanas kritēriji:
1.Apmācību novērtējuma anketa
2.Tests – apgūto zināšanu rakstiska pārbaude.
Lekcijas vieta: Ārstu istaba
Tēma: Izgulējumu profilakse
Lekcijas mērķis: Sniegt zināšanas par izgulējumu profilakses pasākumu pielietošanas nozīmīgumu, kas palīdzētu saglabāt pacientu labklājību.
Lekcijas uzdevumi:
1.Izglītojošais – sniegt teorētiskās zināšanas par izgulējumu etioloģiju, riska faktoriem, lokalizāciju, stadijām un profilakses pasākumiem pacientu aprūpē, lai māsas saskatītu iespējas iegūtās zināšanas pielietot ikdienas darbā, aprūpējot pacientus.
2.Audzinošais – rosināt māsām veidot nopietnu attieksmi pacientu aprūpē, apzinoties savlaicīgu izgulējumu riska faktoru noteikšanas un savlaicīgas profilakses pasākumu uzsākšanas ietekmi uz pacientu labklājību.
3.Attīstošais – spēt pielietot iegūtās zināšanas pacienta aprūpē, lai spētu analizēt klīnisko informāciju un plānot atbilstošu aprūpi. …
Kursa tēma: Gulošu pacientu aprūpe. Kursa mērķis: Sniegt māsām teorētiskās un praktiskās zināšanas par gulošu pacientu aprūpes nozīmi.
- Gulošu pacientu aprūpe
-
Klīniskās aprūpes pamati
Research Papers11 Anatomy, Medicine and Hygiene, Social Work
- Kvalitātes nodrošināšana pacienta aprūpē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Māsas etiķetes loma pacientu aprūpē
Research Papers for university7
-
Stomas pacientu sociālā aprūpe
Research Papers for university74
-
Kvalitātes vadība pacientu aprūpē
Research Papers for university15
-
V.Hendersones pašaprūpes teorijas pielietojums geriatrisko pacientu aprūpē
Research Papers for university5
-
Pacientu tiesības un to aizsardzība Latvijā
Research Papers for university40