Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:412566
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.08.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Henrija Faijola principi    4
2.  Teorijas pielietojums praksē    7
3.  Secinājumi    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

H.Faijols kā atsevišķu grupu ir izdalījis menedžmentu, tādejādi radot jaunu administrēšanas zinātni . Par lielāko H.Faijola ieguldījumu vadības teorijā uzskatāma viņa atziņa par vadīšanu, kā unikālu procesu, kas sastāv no vairākām savstarpēji saistītām funkcijām(sk. 1.zīm.). H.Faijols sīki izpētījis un aprakstījis administratīvās funkcijas lomu uzņēmumā, sadalot to vadības elementos un izstrādājot vadības principus. Par menedžmenta elementiem uzskatīja šādas funkcijas:
1. Plānošana nozīmē analizēt pagātni, izpētīt tagadni un prognozēt nākotni, un atrast mērķu īstenošanas paņēmienus. H.Faijols uzskatīja, ka plānošanas funkcija ir centrālā, jo vadītājam jāizvērtē un jāprot paredzēt nākotni. Plānam jābūt vienotam, pēctecīgam, elastīgam un konkrētam. Vienots plāns nozīmē, ka visas struktūras pakļautas vienam mērķim. Pēctecīgums saistīts ar ilgtermiņa un īstermiņa plānu saskaņu. Plāna elastīgums nodrošina organizācijas spēju pielāgoties situāciju izmaiņām. Konkrētība nozīmē mērķa un tā sasniegšanas ceļu pareizu izvēli. Plānošanas galvenā būtība ir optimāli izmantot esošos resursus.
2. Organizēšana ir struktūras un darbības projektēšana, cilvēku, finanšu, materiālu, laika un informācijas resursu efektīva sakārtošana. Struktūrai jānodrošina vienoti rīkojumi, darbība, jānosaka pienākumi, atbildība, izmantojot visu līmeņa vadītāju un pārējo darbinieku atlasi un apmācību.
3. Rīkojumu došana nodrošina personāla atbilstošas aktivitātes uzturēšanu. Saņemot rīkojumus, personāls uzsāk darbību, savukārt vadītājs var izvēlēties labāko risinājuma variantu, pārzināt personālu, pastāvīgi ar viņiem kontaktēties.
4. Koordinēšana ir darbības organizatoriskās sistēmas atbilstoša uzturēšana, konstatēto nepilnību vai cita veida izmaiņu sakārtošana vai novēršana, mijiedarbības nodrošināšana, procesa un kolektīva harmonizēšana, saliedēšana. Koordināciju palīdz nodrošināt informācijas abpusēja plūsma un vadītāja regulāra kontaktēšanās ar personālu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register