-
Iepakojums – uzņēmuma konkurētspējīgā priekšrocība
Research Papers24 Business, Marketing, Advertising, Economics
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Iepakojuma raksturojums | 5 |
1.1. | Iepakojuma veidi un mērķi | 5 |
1.2. | Iepakojuma galvenās īpašības | 6 |
1.3. | Iepakojuma sastāvdaļa - etiķete | 9 |
1.4. | Iepakojuma negatīvās iezīmes | 10 |
2. | Likumdošana iepakojuma nozarē - iepakošanas un fasēšanas prasības | 11 |
3. | Iepakojuma nozares uzņēmumi un organizācijas | 14 |
4. | Iepakojums un mārketinga stratēģija | 18 |
4.1. | Iepakojuma tehnoloģijas un iekārtas | 20 |
4.2. | Iepakojuma nozīme svaigās pārtikas sektorā | 22 |
4.3. | Firmas Faerch Plast trauki – efektīvam svaigās pārtikas iepakojumam | 24 |
Secinājumi un priekšlikumi | 26 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 28 |
1.1 Iepakojuma veidi un mērķi
Preču iepakojumam var būt gan niecīga nozīme (piemēram, lētajām kultūras un sadzīves precēm), gan ļoti liela nozīme (kosmētikas precēm). Dažiem iesaiņojuma veidiem (Coke pudelēm vai dažiem speciāliem olu ieliktņiem) ir pasaules slava. Par iepakojumu sauc jebkuru ievietojumu vai ietinumu.
• Sākotnējais iepakojums ir trauks vai cita tara, kurā preci iepilda ražošanas procesā (piemēram, pudele smaržām, kārbiņa vai tūbiņa krēmam u.tml.);
• Papildu iepakojums ir materiāls, ko lieto papildu iepakojumam (piemēram, kartona kārbiņa, kurā iesaiņota smaržu pudelīte). Parasti tas ir līdzeklis papildu reklāmai un preces virzīšanai tirgū;
• Transportēšanas, uzglabāšanas iepakojums ir tara, kas nepieciešama preces uzglabāšanai, novietošanai, transportēšanai (piemēram, kārbas smaržu kārbiņu transportēšanai). [4, 314]
Efektīvs iepakojums nozīmē daudz vairāk nekā vienkārša produktu novietošana kastēs un to pārklāšana ar iesaiņojuma materiālu. Produkta iesaiņojuma galvenie mērķi ir šādi:
• Aizsargāšana – pasargāt produktu transportēšanas un uzglabāšanas laikā no mehāniskiem bojājumiem un ārējās vides iedarbības. Tādiem šķidrumiem kā piens, apelsīnu sula vai matu laka ir vajadzīgs iepakojums, kas tos saglabātu un aizsargātu. Iepakojumam jānovērš bojājumi, kas varētu ietekmēt produkta derīgumu, tādējādi izvairoties no augstām izmaksām. Tā kā produkta viltošana ir kļuvusi par lielu problēmu, dažas no iepakojuma metodēm ir izveidotas, lai to novērstu. Ir arī izstrādāti iepakojumu veidi, kas aizsargā preci pret zādzībām;
• Ērtība – iepakojums ļauj produktu pārdot atsevišķās vienībās, porcijās, lielos iesaiņojumos, ļoti mazās vienībās utt., tā, lai tas būtu ērti un pieņemami patērētājam. Iepakojuma izmēru vai formu var attiecināt uz produkta glabāšanu, izmantošanas ērtumu un aizvietošanas iespējām;
• Saskarsme – iepakojums var darboties kā daļa no saskarsmes komplekta. Patērētājam ir vieglāk orientēties piedāvāto produktu klāstā, ja noteiktus produktus var atpazīt pēc to iesaiņojuma (piemēram, kombinātam „Tukuma piens” ir produktu līnija „Baltais”, ko var atpazīt pēc to iesaiņojuma.) Lai veicinātu produkta pārdošanas apjomus, dažreiz tiek izmantots atkārtoti lietojams iepakojums;
• Drošība – bīstams, produktam un produkta lietotājam nepiemērots iepakojums var radīt nevajadzīgas riska situācijas. Piemēram, bērnu rotaļlietas nevajadzētu iesaiņot kārbās ar asām malām vai stūriem. Polietilēna iesaiņojums, kas ir domāts mīkstajām rotaļlietām, ir jāparedz caurumiņš, lai neļautu bērnam noslāpt, ja viņš netīšām uzmauktu iesaiņojuma maisiņu galvā; [1,44; 2,310];
• Aizsardzība pret atvēršanu - piemēram, uzlīmes uz pudeļu korķiem, kas aizsargā tās pret atvēršanu pirms iegādes), kā arī ar dažādiem izgudrojumiem, kas atvieglo patērētājiem produkta lietošanu (piemēram, alus laika gaitā tiek pildīts nevis stikla pudelēs, bet skārda bundžās, kuras ir vieglāk atveramas.
• Vides aizsardzība – aizvien lielāka uzmanība tiek pievērsta tam, lai iesaiņojums būtu vai nu atkārtoti pārstrādājams vai iznīcināms. Patērētāja akcepts ir noteicošais, tādēļ iesaiņojumam, bez šaubām, jābūt higiēniskam un ērtam. [125, 4]
1.2.Iepakojuma galvenās īpašības
…
Iepakojuma veidi un mērķi, pazīmes un īpašības, likumdošana iepakojuma nozarē, iepakojums un mārketinga stratēģija
- Cenu politika uzņēmumā
-
Iepakojums – uzņēmuma konkurētspējīgā priekšrocība
Research Papers24 Business, Marketing, Advertising, Economics
- Mārketinga plāns uzņēmumam AS "DNB Nord Latvija"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga plāns uzņēmumam AS "DNB Nord Latvija"
Research Papers for university23
-
Cenu politika uzņēmumā
Research Papers for university3
-
Uzņēmuma preču raksturojums, priekšlikumi preču kvalitātes uzlabošanā A/S „Cēsu alus"
Research Papers for university16
Evaluated! -
Socioloģisks pētījums par vadības procesiem uzņēmumā
Research Papers for university7
-
Tirdzniecības uzņēmuma stratēģijas plānošana
Research Papers for university9
Evaluated!