Pagājušajā gadā studiju priekšmetā „Tirgvedība” izstrādāju kursa darbu par I/K „Ciāna”, kurā veicu tirgus pētījumu un uz, kura pamata tika izstrādāts mārketinga plāns 2003.-2004. gadam. I/K „Ciāna” apgrozījuma apjoms ar katru gadu palielinās, bet ļoti lēnā tempā, tāpēc nolēmu izmantot šā individuālā komersanta datus, lai varētu noteikt, kas ietekmē apgrozījuma apjoma pieaugumu. Tā kā reklāmai tika izlietoti nedaudz līdzekļi, tad nolēmu papētīt vai reklāma ietekmē apgrozījuma apjomu. Papildus vēl paņēmu darbaspēka izmaksas, jo uzsākot savu darbību uzņēmums maksāja ļoti maz saviem darbiniekiem, kura dēļ apgrozījuma apjoms nesasniedza plānoto. Tādējādi individuālā komersanta īpašnieks nolēma palielināt darbaspēka izmaksas ar domu, ka tas palielinās apgrozījuma apjomu. Apgrozījums tiešām pieauga.
Iepriekš jau minēju, ka I/K „Ciāna” apgrozījuma apjoms pieaug, bet tik un tā nav vēlamie rezultāti, jo pieauguma temps nav liels. Ir dažādi faktori, kuri varētu kavēt apgrozījuma pieauguma tempu. Manuprāt, individuālais komersants varētu vairāk līdzekļus tērēt reklāmai, piemēram, vietējā televīzijā uzņēmums sevi nereklamē, bet varētu to darīt. Konkurence pilsētā ir liela. Tuvākie uzņēmuma konkurenti pārsvarā balstās uz augstām ziedu cenām un vidēju ziedu kvalitāti un izmanto daudz līdzekļu reklāmai. I/K “Ciāna” realizē ziedus par vidējām ziedu cenām, ar augstu kvalitāti, bet izmanto mazāk līdzekļu reklāmai. Tāpēc cenas faktoru neizvēlējos. Ar reklāmas palīdzību varētu piesaistīt potenciālos klientus, kas varētu pāriet tuvāko klientu lokā. …