Secinājumi
Pirms pētījuma teorētiskajā daļā tika noskaidrota vispārēja informācija par žurnāliem Ir un The Economist. Veicot pētniecisko daļu, iegūtie dati sakrita ar informāciju, kas tika iegūti, iepazīstoties ar žurnāliem. Teorētiskā pētījuma daļa palīdzēja izprast dažādu infografikas elementu lietojumu, kas atviegloja abu žurnālu salīdzināšanu.
Pētījuma sākumā tika izvirzīts pētāmais jautājums - vai un kādas atšķirības pastāv žurnālu Ir un The Economist infografiku lietojumā? Veicot pētniecisko daļu, tika novērotas vairākas būtiskas atšķirības infografiku lietojumā. Turpmāk tiks nosauktas galvenās atšķirības.
The Economist savās infografikās izmantoja mazāk krāsu. Infografikas bija vienveidīgākas, salīdzinot ar žurnālu Ir. Pārsvarā dominēja zila krāsa, kas tika izmantota dažādos toņos. Savukārt latviešu izdotajā žurnālā krāsu izmantojums bija bagātīgāks., vairākos infografikos parādoties vairāk nekā trim krāsām. Infografiku viens no galvenajiem mērķiem ir piesaistīt lasītāja uzmanību. Žurnālā Ir infografiki lielākajā daļā gadījumu novērsa uzmanību no raksta, jo, apskatot krāsainos grafikus, vairs nebija vēlmes atgriezties pie teksta lasīšanas. Savukārt žurnāla The Economist infografiki nepievērsa tik lielu uzmanību, liekot uzsvaru informācijai, kas ir teksta formātā, pildot teksta uzskates materiāla funkciju.
Veicot pētījumu, atšķirība parādījās infografiku izmēros. Žurnālā Ir infografiki vairakkārt pārsniedz vienas lapaspuses izmērus, kā arī to kopējais apjoms ir lielāks, nekā žurnāla The Economist. Latviešu izdevumā vairakkārt infografiki veidoja atsevišķus rakstus, kas bija atšķirīgi no britu žurnāla, kas tos izmantoja, kā papildinājumu rakstam, nevis kā pašu rakstu.
Žurnāls The Economistžurnālā nebaidās izmantot karikatūras, iesaistot tajās pasaulē atpazīstamas personas, raisot interesi to skaidrojumam. Žurnāls izmanto gan melnbaltas, gan krāsainas karikatūras, izceļot dažādību, kas pastiprināti lasītājam pievērš uzmanību. Turpretī latviešu izdotajā žurnālā karikatūras parādās reti, tā iemesls varētu būt neuzdrīkstēšanās atklāti paust politisko stāvokli ar ironiskiem zīmējumiem.
Novērotās atšķirības liek noprast, ka infografiki Latvijas žurnālistikai ir samērā jauns instruments, ko par katru cenu vēlas izmantot auditorijas piesaistīšanai.…