-
Inovācijas nozīme un prakse Latvijas uzņēmumos
Nr. | Chapter | Page. |
Annotation | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Inovācijas jēdziens un vēsture | 8 |
1.1. | Inovācijas jēdziena apraksts | 8 |
1.2. | Inovācijas vēstures apraksts | 11 |
2. | Inovācijas ietekme uz ekonomiku | 17 |
3. | Inovācijas attīstība Latvijā | 19 |
3.1. | Latvijas problēmas saistībā ar inovācijām | 19 |
3.2. | Plānotās darbības Latvijā inovāciju veicināšana | 20 |
4. | Atbalsts inovācijas attīstīšanai uzņēmumā | 23 |
5. | Inovatīvo uzņēmumu priekšrocības | 25 |
6. | Kavēkļi, kas uzņēmumam neļauj kļūt inovatīvam | 27 |
7. | Valsts atbalsts inovatīvo uzņēmumu radīšanai | 28 |
8. | Inovācijas Latvijas uzņēmumos | 31 |
8.1. | AS „Valmieras piens” | 32 |
8.2. | AS „Valmieras stikla šķiedra” | 38 |
Secinājumi | 45 | |
Priekšlikumi | 47 | |
Izmantotās literatūras avoti | 48 |
Secinājumi
• Inovācija ir process, kurā jaunas zinātniskās, tehniskās, sociālās, kultūras vai citas jomas idejas, izstrādnes un tehnoloģijas tiek īstenotas tirgū pieprasītā un konkurētspējīgā produktā vai pakalpojumā. Inovācijas galarezultāts ir jaunievedumi, produktu un procesu kvalitātes un efektivitātes uzlabojumi, kā arī jaunievedumi darba organizācijā un jaunu piegādātāju un patērētāju attiecību.
• Inovācijas attīstības galvenās problēmas Latvijā ir: sistemātiskās pieejas trūkums, salīdzinoši zems finansējums, vājas saites starp pētnieciskām laboratorijām un rūpniecību, jaunu zinātnieku trūkums utt.
• Uzņēmumam būt inovatīvam nozīme būt konkurētspējīgam vietējā vai pasaules tirgū, ražojot produktus vai sniedzot pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību. Atbalstīt inovāciju un veicināt sabiedrības inovatīvo darbību ir valdības uzdevums un pienākums, ja tā balsta savas valsts ekonomisko attīstību uz jaunu produktu izstrādi un ražošanu, ātri realizējot jaunas idejas, tehniskos un komerciālos panākumus pasaules tirgū un radot jaunas darba vietas augsti kvalificētam darbaspēkam.
• Uzņēmums, kas atsakās no inovācijām, būs nolemts ļoti lēnai izaugsmei vai arī bankrotam. Tikai uzņēmums, kas gatavs veikt inovatīvas pārmaiņas uzņēmumā spēs palikt konkurētspējīgs mūsdienu konkurences tirgū.
• Uzņēmums savā darbībā izvēlas līdera pozīciju nostiprināšanu tirgū, jo pēc pieejamajiem datiem AS „Valmieras piens” ir otrais lielākais uzņēmums piena pārstrādes rūpniecībā.
• Uzņēmumā AS „Valmieras piens” ir izstrādāta uzņēmuma misija, vīzija un mērķi un stratēģiskie mērķi – uzņēmuma taktiskie mērķi un uzņēmuma operatīvie mērķi. Tā dod iespējas palielināt tirgus daļu pretējā gadījumā ieguvēji būs konkurenti.
…
Satura rādītājs Anotācija 2 Annotation 3 Ievads 4 1. Inovācijas jēdziens un vēsture 8 1.1. Inovācijas jēdziena apraksts 8 1.2. Inovācijas vēstures apraksts 11 2. Inovācijas ietekme uz ekonomiku 17 3. Inovācijas attīstība Latvijā 19 3.1. Latvijas problēmas saistībā ar inovācijām 19 3.2. Plānotās darbības Latvijā inovāciju veicināšana 20 4. Atbalsts inovācijas attīstīšanai uzņēmumā 23 5. Inovatīvo uzņēmumu priekšrocības 25 6. Kavēkļi, kas uzņēmumam neļauj kļūt inovatīvam 27 7. Valsts atbalsts inovatīvo uzņēmumu radīšanai 28 8. Inovācijas Latvijas uzņēmumos 31 8.1. AS „Valmieras piens” 32 8.2. AS „Valmieras stikla šķiedra” 38 Secinājumi 45 Priekšlikumi 47 Izmantotās literatūras avoti 48 Gada projekta tēma: Inovācijas nozīme un prakse Latvijas uzņēmumos. Gada projekta mērķis: ir izpētīt inovācijas nozīmi un tās nepieciešamību Latvijas uzņēmumos. Darba analīze veikta par laika posmā no 2.02.2011. līdz 18.06.2011. Pirmajā daļā autore studējot zinātniski pētniecisko literatūru iepazīstas ar teoriju par to, kas ir inovācija un tās attīstības vēsturi. Otrajā daļā autore iepazīstas ar inovācijas ietekmi uz ekonomiku. Trešajā daļā autore pēta Latvijas problēmas saistībā ar inovācijām, kā arī plānotās darbības Latvijā inovāciju veicināšanai. Ceturtajā daļā autore iepazīstas, izpēta un izanalizē inovācijas nozīmi uzņēmumos: AS„Valmieras piens” un AS „Valmieras stikla šķiedru”. Piektajā daļā autore izskata atbalstu inovācijas attīstīšanai uzņēmumos. Sestajā daļā autore iepazīstas ar inovatīvo uzņēmumu priekšrocībām. Septītajā darba daļā autore izanalizē šķēršļus, kas uzņēmumam neļauj kļūt inovatīvam. Astotajā darba daļā tiek konkrēti aplūkots valsts atbalsts inovatīvo uzņēmu radīšanai. Darba noslēgumā tiek izdarīti secinājumi, balstoties uz pētījuma gaitā iegūto kvalitatīvo datu apstrādi un analīzi, lai noteiktu inovācijas nepieciešamību Latvijas uzņēmumos, kā arī tiek sniegti konkrēti priekšlikumi, kas sekmētu inovatīvo uzņēmumu veidošanos. Darba apjoms sastāda 50 lapaspuses un 4 attēli. Lai būtu iespējams izpētīt inovāciju nozīmi un to nepieciešamību uzņēmumos, tiks apskatīti konkrēti uzņēmumi: AS „Valmieras stikla šķiedra un AS „Valmieras piens”. Gadu gaitā AS „Valmieras piens” ražošanas tradīcijas un pieredzi papildina ar jaunām tehnoloģijām, kas ļauj sasniegt jaunus kvalitātes horizontus. Viens no AS „Valmieras stikla šķiedras” vadmotīviem ir radīt un īstenot inovatīvus risinājumus. Uzņēmuma vadības sistēma izpaužas kā modernas ražošanas un pārbaužu tehnoloģijas. Darba mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1. Zinātniskās literatūras apzināšana un analīze (par pētījuma avotiem kalpo vispārējā un speciālā literatūra, periodiskie izdevumi, uzņēmuma nepublicētie materiāli gan arī interneta resursi laika posmā līdz 2010. gada decembrim. 2. Noskaidrot inovācijas nozīmi uzņēmumos AS „Valmieras stikla šķiedra un AS „Valmieras piens”. 3. Izanalizēt inovatīvās darbības ieviešanu Latvijas uzņēmumos. 4. Uzņēmumu: AS „Valmieras piens” un AS „Valmieras stikla šķiedra” inovatīvās darbības analīze un izvērtēšana. 5. Izdarīt secinājumus un izvirzīt priekšlikumus. Gada projekta darbā tiek izmantota kvalitatīvā pētījuma metode, kā arī statistiskās analīzes metodes (salīdzināšanas). Kvalitatīvā metode – teksta analīze. Tiek analizēta teorētiskā un uzņēmuma nepublicētā literatūra, kā arī publikācijas masu mēdijos. Lai iegūtu informāciju par inovācijām AS „Valmieras stikla šķiedrā” un AS „Valmieras piens” tika veiktas eksperta intervijas ar personāla direktoru, tirdzniecības direktori, kā arī ar valdes priekšsēdētāju. Pētījuma priekšmets: Inovācija Latvijas uzņēmumos Pētījuma objekts: AS „Valmieras piens” un AS „Valmieras stikla šķiedra” Pētījums ir veikts periodā no 2.02.2011. līdz 18.06.2011.
- Inovācijas nozīme un prakse Latvijas uzņēmumos
- Kredīts un tā nozīme Latvijas tautsaimniecībā
- Pasaules Tirdzniecības organizācija un tās nozīme Latvijas ārējā tirdzniecībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pasaules Tirdzniecības organizācija un tās nozīme Latvijas ārējā tirdzniecībā
Research Papers for university12
-
Kredīts un tā nozīme Latvijas tautsaimniecībā
Research Papers for university15
-
Kopējā lauksaimniecības politika un tās nozīme Latvijas lauksaimniecībā
Research Papers for university10
Evaluated! -
Latvijas atbilstība optimālās valūtas zonas kritērijiem un ar to saistītie ekonomiskie ieguvumi un zaudējumi no Ekonomikas un monetārās savienības
Research Papers for university33
Evaluated! -
Ārējo investīciju struktūra, dinamika un nozīme Latvijas ekonomikā
Research Papers for university25