Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:649392
 
Evaluation:
Published: 13.11.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
I.  Inovācijas    2
  Vispārējs ieskats par inovācijām    2
1.  Inovatīva uzņēmuma priekšnosacījumi?    4
2.  Eiropas Savienība inovāciju jomā    6
3.  Sociālās inovācijas    8
4.  Galvenās inovāciju atbalsta instrumentu grupas un institūcijas, kuras Latvijā īsteno inovācijas atbalsta programmas    10
II.  Investīcijas    12
5.  Reālās un finanšu investīcijas    12
6.  Investīciju plānošanas galvenie etapi    13
7.  Bizness biznesam (B2B) principi, praktiski piemēri un ieguvumi    14
  Avoti    15
Extract

7. Bizness biznesam (B2B) principi, praktiski piemēri un ieguvumi
Visus uzņēmumus var iedalīt divās lielās grupās: vieni, kas savus pakalpojumus vai preces pārdod citiem uzņēmumiem jeb tā saucamais "bizness biznesam" (B2B) segments; otri - kas savus pakalpojumus vai preces pārdod patērētājiem jeb tā saucamais "bizness patērētājiem" (B2C) segments.
B2B jeb “business to business” princips ir princips, kad viens uzņēmums komerciāli sadarbojas ar otru uzņēmumu. Tipiskākās situācijas:
1. Viens uzņēmums piegādā materiālus, kas nepieciešami otram uzņēmumam. Piemēram, mēbeļu ražotājs iegādājas no Latvijas Finiera saplākšņus.
2. Viens uzņēmums piesaista otru uzņēmumu kādu konkrētu pakalpojumu sniegšanai. Piemēram, būvniecības uzņēmums piesaista grāmatvedības uzņēmumu, kas pārbauda tā finanses un sagatavo visu nepieciešamo finanšu dokumentāciju.
3. Viens uzņēmums tirgo preces un pakalpojumus, kurus saražojis cits uzņēmums. Piemēram, veikals Lats tirgo gan Talsu piena produkciju, gan Rīgas maiznieka gan citu.

Uzņēmumi savstarpēji sadarbojas (B2B), jo katrs specializējas kādā konkrētā jomā un tas ir daudz resursefektīvāk (vecina konkurētspēju), ja pakalpojumus, kuros nespecializējas, piesaista ārpakalpojuma veidā uz to brīdi, kad ir nepieciešams, kā arī nav jāveido milzīgs uzņēmums, kurš visu dara pats, piemēram, ja vēlaties izveidot kafejnīcu – nodrošināsiet ēdiena sagatavošanu, telpas, apkalpošanu, bet nenodarbosities ar izejvielu audzēšanu, piegādi (nav pašam jāuztur arī ferma, dārzi, darbinieki, kuri strādā fermā un dārzniecībās u.tml.). Tāpat arī ar dažādiem palīgpakalpojumiem, bez kuriem nevar iedomāties mūsdienu uzņēmuma darbību – skaru pakalpojumi (telefons, internets – to visu uzņēmums visticamāk izvēlēsies iegādāties no cita uzņēmuma kā pakalpojumu, nevis pats būvēs pārraides stacijas un iekārtas). Katrs uzņēmums var izvēlēties to darbību apjomu, kuru vēlas veikt pats un kuru uzticēt citiem uzņēmumiem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1362794
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register