Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:401587
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.12.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Intelekta teorijas    4
  Daudzpusīgā intelekta teorija    4
  G faktors    6
  Sekmīgā intelekta teorija    7
2.  Kreativitāte    8
3.  Apdāvinātība un talants    9
4.  IQ testi    10
  Secinājumi    11
Extract

Secinājumi
Domāju, ka cilvēkam, īpaši jaunam cilvēkam ir būtiski noskaidrot savu intelekta līmeni. To var palīdzēt noteikt IQ tests. Tomēr būtiskāk man šķiet noteikt savas spējas pēc Hovarda Gārdnera testa. Jaunietim, izanalizējot, kurai no astoņu spēju grupām viņš pieder, kurš intelekta veids viņam ir labāk attīstīts nekā vienaudžiem, kas saista uzmanību visvairāk, būtu vieglāk izvēlēties profesiju.
Varbūt spēju izkopšana kādā jomā var būt saistīta ne tikai ar profesiju, bet arī ar vaļasprieku.
Svarīgi ir saskatīt savas dotības kādā no darbības sfērām, lai padziļināti to attīstītu. To var palīdzēt izdarīt arī vecāki un citi vienaudži, jo no malas nereti labāk saskatāms cilvēka talants. Bieži jaunieši kautrējas par īpašu interesi kādā specifiskā jomā. Tomēr nevajadzētu kaunēties arī tad, ja draugiem un paziņām ir citas intereses. Panākumus var gūt visdažādākajās nozarēs. Vienam tā var būt mikrobioloģija otram kora diriģēšana un trešajam filozofija.
Lai noteiktu, kuram intelekta veidam cilvēks pieder, var izmantot arī Džona Kerola intelekta klasifikācijas metodi.
Ja cilvēks, kuram piemīt loģiski matemātiskais intelekts, savu profesiju gribētu saistīt ar filozofiju vai literatūru, iespējams viņš tajā īstus panākumus negūtu un varbūt pat šī profesija viņu patiesi nesaistītu. Var teikt arī otrādi- ar lingvistisko intelektu apveltītam cilvēkam tīrās mocības būtu augstākā matemātika. Uzskatu, ka būtu vietā piebilst, ka vecāki, cenšoties bērnam dot vislabāko izglītību, dažkārt kļūdās ,piemēram, mākslas skolā liekot mācīties bērnam, kuram varbūt ir cita veida intelekts un kuram māksla nemaz neinteresē. Tad neapmierināti ir gan vecāki, gan skolotāji, jo domā, ka bērns ir vienkārši slinks. Tomēr būtu jāpadomā, ka bērnam nemaz nav viegli pievērsties jomai, par kuru nav dabiskas intereses. Tāpēc vecākiem būtu uzmanīgāk jāvēro bērns. Ja bērnam pašam ļoti patīk zīmēt, dejot, saista mūzika vai patīk rēķināt matemātikas uzdevumus, tikai tad uzmanīgi virzīt bērnu pa kādu no šiem ceļiem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1336081
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register