Darbā „Interaktīvās mācību metodes” ir aprakstīts par mācību metodēm un paņēmieniem, to veidi. Tiek aprakstīts, kas ir interaktīvās mācību metodes. Tiek vairāk pastāstīts par tādām metodēm un paņēmieniem kā dialogiem, spēlēm, aptaujām, diskusijām, projektu metodēm utt.
Darba mērķis apzināt dažādas mācību metodes un veidus.
Darbs sastāv no ievada, iztirzājuma, izmantotās literatūras.
IEVADS
“Es neuzskatu, ka cilvēkiem ir iespējams kaut ko iemācīt. Zināšanas nevar ieliet kā tukšā traukā. Taču cilvēki daudz ko spēj apgūt paši. Skolotāja uzdevums ir iedvesmot skolēnus un radīt tādus apstākļus, lai mācību process būtu pēc iespējas veiksmīgāks. Vienveidīga apmācība – vai tā būtu lekcija vai projekts – nozīmē izglītošanas nāvi,” uzskata dāņu sociologs J. Adolfsons
Šodien izglītības mērķi liek izvēlēties aktīvu izziņas procesu veicinošas metodes, kas attīsta gan prasmes mācīties, gan radoši izmantot zināšanas, gan arī prasmes sevi novērtēt un kontrolēt, sadarboties ar citiem, iecietīgi izturēties pret atšķirīgu viedokli. Šos uzdevumus palīdz īstenot interaktīvās metodes.
Skaidrojošā vārdnīca vārds “metode” ir traktē kā – dabas un sabiedriskās dzīves parādību izzināšanas un pētīšanas paņēmienu kopums kā apzinātu secīgu darbību komplekss, ko izmanto kā darbības principu (“kā veikt”) kāda darba, uzdevuma risināšanā, pētījumos un tml., lai sasniegtu izvirzītajam mērķim atbilstošus rezultātus. Metodes veidi un to izvēle atkarīga no objekta un ar to saistītajiem darbības mērķiem. Pedagoģiskās pieejas ietvaros metodes orientētas uz izglītības mērķiem teorētiskā un praktiskā jomā.…