-
Interneta atkarība pusaudžu vecumposmā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Atkarības veidošanās mehānisms | 6 |
1.1. | Kas ir atkarība un to cēloņi | 6 |
1.2. | Negatīvas atkarības | 7 |
2. | Pusaudžu vecumposma īpatnības | 9 |
3. | Internets | 10 |
3.1. | Kas ir internets? | 10 |
3.2. | Ar ko pusaudži nodarbojas internetā? | 10 |
3.3. | Pozitīvais un negatīvais internetā | 11 |
4. | Interneta atkarība | 14 |
4.1. | Kas ir interneta atkarība un to vēsture? | 14 |
4.2. | Interneta atkarības veidi un simptomi | 14 |
4.3. | Interneta atkarības sekas | 15 |
4.4. | Padomi vecākiem | 15 |
5. | Praktiskais pētījums | 17 |
5.1. | Pētāmās grupas apraksts | 17 |
5.2. | Pētījuma metožu apraksts | 17 |
5.3. | Pētījuma rezultātu analīze | 18 |
Secinājumi | 28 | |
Izmantotie informācijas avoti | 29 | |
Pielikums | 30 |
Secinājumi
1. Zinātniski pētnieciskā darba mērķis bija uzzināt vai mūsu skolā ir internetatkarīgi pusaudži – lai mērķi sasniegtu, izvirzījām divus pētījuma jautājumus:
Vai pusaudžu vecumposmā ir daudz internetatkarīgo? Pētījuma rezultāti apstiprinājās daļēji, jo aptuveni 20% pusaudžu pavada laiku no 4 līdz 6 stundām internetā, gandrīz 40%, pavada ilgāk laika nekā plānojuši, 30% sapņo sēdēt internetā mācību laikā, kas norāda uz paaugstinātu interesanti un ar laiku varētu radīt internetatkarības problēmas skolēniem.
Salīdzinot 8.un 9. klases respondentu atbildes, 9. klases skolēniem ir nopietnāka attieksme, viņi mazāk laika pavada internetā, turpretī 8. klases skolēni daudz aktīvāk un ilgāk sēž internetā, kaut gan 8. un 9. klases skolēni ietilpst vienā pusaudžu vecumposmā, bet mums likās interesanti izpētīt, vai būs atšķirības, varam secināt, ka dotajās 9. klasēs skolēniem ir tomēr nopietnāka attieksme pret laiku ko pavada internetā, varbūt tas ir saistīts ar to, ka tās ir izlaiduma klases.
Otrs pētījuma jautājums bija „Vai pastāv atšķirības, pusaudžu vecumposmā, starp zēnu un meiteņu interneta lietošanu?”, apstiprinājās daļēji, meitenes 28 % pārbauda savu e-pastu pirms sāk mācīties, meitenes labāk izies ar kādu pastaigāties 32%, toties zēni konsekventi paliks internetā, 48% meitenes neizjūt spriedzi, ja netiek pie interneta, toties zēniem ir stress, ja nav pie interneta, tomēr kopumā izteiktas atšķirības nav .
2. Teorētiskajā daļā iepazināmies :
kas ir vispār interneta atkarība un vispār atkarības;
kā interneta atkarība var attīstīties jau pusaudžu vecumā;
iepazināmies ar interneta atkarības sekām un iemesliem pusaudžu vecumposmā.
Uzzinājām, ka interneta atkarīgus cilvēkus var iedalīt divās grupās, kuras ir ļoti atšķirīgas, kā arī iepazināmies ar viņu uzvedības izpausmēm;
3. Izdarījām secinājumus, ka pusaudži, kuri ir atkarīgi no interneta, viņiem var rasties dažādi veselības traucējumi. Pavadīt laiku kopā ar draugiem tas ir ļoti labi, jo draugi ir svarīgāki par internetu. Ejot pastaigāties kopā ar draugiem var elpot svaigu gaisu un dzīvot labi, un zināt ka tu netērē laiku, lai sēdētu pie datora. Nebūt atkarīgam no interneta, tas nozīmē brīvi dzīvot!
…
Zinātniski pētnieciskā darba tēma ir „Interneta atkarība pusaudžu vecumposmā”. Internets līdz ar savu attīstību aizrauj arvien vairāk pusaudžu ikkatru dienu. Internets psiholoģiski iedarbojas uz: prātu, gribu, uzmanību, atmiņu, jūtam. Autores nolēma izpētīt interneta atkarību tieši pusaudžu vecumposmā, jo pusaudži vienmēr grib mēģināt kaut ko jauno. Zinātniski pētnieciskais darbs atspoguļo ļoti aktuālu tēmu – interneta atkarība. 21. gadsimtā internets iegūst arvien lielāku popularitāti, un tāpēc autores grib darbā uzsvērt visus tā plusus un mīnusus.
- Interneta atkarība pusaudžu vecumposmā
- Pusaudžu psiholoģija
- Pusaudžu vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pusaudžu vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums
Research Papers for secondary school4
-
Pusaudžu un pieaugušo vecumposma attīstības īpatnības
Research Papers for secondary school5
Evaluated! -
Pusaudžu krīze
Research Papers for secondary school7
-
Atkarība no datorspēlēm
Research Papers for secondary school16
-
Personības identitātes veidošanās īpatnības pusaudžu vecumā
Research Papers for secondary school25