Kvalitātes pārvaldības sistēmas izveidošana uzņēmumā, manuprāt, ir nozīmīgs uzņēmuma darbības uzlabošanas aspekts.
Pareizi izstrādāta kvalitātes vadības sistēma:
Samazina iespējamo kļūmju skaitu;
Samazina nelietderīgo izmaksu apjomu;
Uzlabo attiecības starp vadošo personālu un darbiniekiem;
Uzlabo priekšstatu par uzņēmu u sabiedrībā;
Nodrošina darbinieku kompetenci un motivāciju
Paaugstina uzņēmuma darbības efektivitāti kopumā.
Sertifikāts ir starptautiski atzīts apliecinājums tam, ka uzņēmuma vadības sistēma atbilst starptautisko ISO 9000 kvalitātes standartu prasībām. Pozitīvi sertifikācijas procesā ir tas, ka tiek veikts neatkarīgs trešās puses audits, kura laikā uzņēmums var iegūt nozīmīgu informāciju savas darbības pilnveidošanai - sertifikāta darbības laikā (3 gadi) periodiski tiek veikti uzņēmuma pārraudzības auditi. Sertificējot sistēmu, tiek iegūtas būtiskas priekšrocības marketingā un paaugstinās uzņēmuma darbinieku motivācija kvalitatīvi veikt viņiem uzticēto darbu.
Tāpēc es arī izvēlējos tēmu “ISO 9001:2000 ieviešana un uzņēmuma ieguvumi no kvalitātes pārvaldības sistēmas” savam studiju darbam. Studiju darba mērķis ir apzināt standarta ietekmi uzņēmumā.
Studiju darba uzdevumi ir:
Noskaidrot kādi pasākumi būtu jāveic uzņēmumā lai ieviestu ISO 9001:2000 standartu,
Uzzināt ko iegūst uzņēmums no šā standarta ieviešanas.
ISO 9001:2000 īss raksturojums
Kvalitātes pārvaldības sistēmas ieviešanai uzņēmumā ir stratēģisks lēmums. Organizācijas kvalitātes pārvaldības sistēmas izstrādi un ieviešanu ietekmē dažādas vajadzības, konkrēti mērķi, piedāvātie produkti, izmantotie procesi, organizācijas lielums un struktūra. Standarta mērķis nav noteikti vienotu kvalitātes pārvaldības sistēmas struktūru vai vienotu dokumentāciju.
Standartā norādītās kvalitātes pārvaldības sistēmas prasības ir uzskatāmas kā papildnosacījumi produktu prasībām.
Standartu var izmantot gan iekšējās, gan ārējās puses, ieskaitot sertifikācijas iestādes, lai novērtētu noteiktas organizācijas spēju apmierināt klientu, tiesību aktu, reglamentētās sfēras un pašas organizācijas prasības.
Lai veicinātu klientu apmierinātību, šis Starptautiskais standarts iesaka piemērot procesa pieeju kvalitātes pārvaldības sistēmas izstrādei un efektivitātes uzlabošanai.…