Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:484271
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 12 units
References: Not used
Extract

18.gadsimts Anglijā ir mākslas un kultūras uzplaukuma laiks. Šajā laikā sākas angļu nacionālās glezniecības skolas veidošanās.
Gadsimta sākumā Anglijā strādā daudz ārvalstu meistaru, kuru darbība saistāma ar baroka tradīciju.
Glezniecības attīstībā liela nozīme bija Apgaismības idejām. Tās mudināja aktīvi iesaistīties sabiedriskajā dzīvē, pārveidot to, kā arī slavināja cilvēka prātu. Varbūt tieši tas ļāva lielu uzplaukumu piedzīvot ainavu un portreta glezniecībai, kā arī Anglijai specifiskajam satīriskajam žanram.
Toties klasicisma tradīcija ar tai raksturīgajiem sižetiem un estētiku Anglijā atbalstu nerada. Salīdzinoši vēlu šeit parādās arī rokoko stilistika, galvenokārt, arhitektūrā, mēbeļu un sadzīves priekšmetu dizainā.
Pirmais izcilais angļu nacionālās skolas pārstāvis ir Viljams Hogārts (1697 – 1764). Toties gadsimta otrajā pusē angļu glezniecībā strādā divi izcili portreta meistari – Džošua Reinoldss (1723 – 1792) un Tomass Geinsboro (1727 – 1788).
Tomass Geinsboro dzimis 1727.gadā Sadberijā, Safolkā, drēbju rūpnieka ģimenē. Viņa zīmētāja talants atklājas agri, tāpēc 1740.gadā tēvs viņu aizsūta mācīties uz Londonu, kur viņš uzturas astoņus gadus. Sākotnēji Geinsboro mācās pie franču izcelsmes graviera – portretista Gravelo (Gravelot), vēlāk pie gleznotāja Fransisa Heimana (Francis Hayman). Šeit viņš iepazīstas arī ar flāmu glezniecības tradīcijām.
1759.gada oktobrī viņš pārceļas uz Bāsu (Bath) – izsmalcinātu kūrortu, kur pulcējās Anglijas tā laika sabiedrības krējums. Tieši šeit Geinsboro kļūst par ievērojamu un pieprasītu mākslinieku, kurš portretē aristokrātiju, turīgus rūpniekus, māksliniekus un rakstniekus. Šeit viņš atsakās no agrīnajai daiļradei raksturīgajiem neliela formāta darbiem un tāpat kā van Deiks pievēršas lielformāta glezniecībai.
No 1774.gada līdz savai nāvei 1788.gadā Geinsboro dzīvoja Londonā, kur centās sadalīt laiku starp portretu un ainavu glezniecību, kā arī nelielām gleznainām kompozīcijām, kuras Reinoldss nodēvējis par “fantāzijām”(fancy pictures). Šajā laikā gleznojis arī karalisko ģimeni (Džoržu III un karalieni Šarloti).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1133668
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register