Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:242710
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 34 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Izglītības ka sociālā institūtā raksturojums    5
1.1.  Izglītības kā sociālā institūta būtība    11
1.2.  Uzskati par izglītības nozīmi vēstures aspektā    14
2.  Latvijas socioloģi par izglītības nozīmi    22
  Secinājumi    27
  Literatūras un avotu saraksts    30
Extract

Mēs dzīvojam laikā, kad viss strauji mainās un attīstās. Nekas nestāv uz vietas. Par izglītības vajadzībām nākotnē varētu runāt arī plašākā- valsts mērogā. Lai izglītība būtu sabiedrības un valsts virzošais spēks.
Izglītība – sistematizēto zināšanu kopums, prasmju un iemaņu, ko ieguva indivīds patstāvīgi vai apmācības procesā speciālās mācību aizvešanās. Atkarība no apjoma un zināšanu rakstura izšķir sākumizglītību, vidējo un augstāko. [29; 207]
Izglītības procesā ir jāiekļauj daudzveidība, tādejādi jāieinteresē iegūt izglītību, sākot jau no pirmskolas un tā līdz pašam maģistra vai doktora grādam. Mūsdienās, kuras raksturo straujas sociālās izmaiņas, daudzkārt pieaug izglītības sistēmas loma sabiedrisko attiecību pārveidošanā.
Latvijas Nacionālās attīstības plānā par valsts izaugsmes galveno nodrošinātāju ir izvirzīts cilvēks: “Mūsu galvenais resurss […] ir iedzīvotāju zināšanas un gudrība, to prasmīga un mērķtiecīga izmantošana.” [15; 8]
Izglītība nosaka kāda būs cilvēka turpmākā dzīve. Lai ieņemtu iecerēto vietu dzīvē cilvēkam ir nepieciešama atbilstoša izglītība, tāpēc mācīties ir katra jaunieša galvenais uzdevums, jo ”katrs pats savas laimes kalējs”, bet tas nav viegls darbs. Jāsecina, ka pilnvērtīgas dzīves un cieņas pilnu attiecību pamatā ar citiem izglītība ir nozīmīgs faktors. Tā ir viena no dzīves patiesajām vērtībām. Izglītībai ir ļoti būtiska nozīme cilvēka dzīvē un nākotnē. Cilvēks ir saprātīga būtne, kuru ir jāattīsta.
Mūsdienas var izprast kā īpašu laikmetu sabiedrības attīstībā, kam rasturīga strauja sociālās pasaules pārveide, un tas daudzkārt paaugstina izglītības sistēmas nozīmi sabiedrisko attiecību sistēmas atjaunošanā. Izglītība ir mūsdienu sabiedrības institūtiem, kurš veido ne tikai sociālās attiecības, bet rada nākotni.[15; 7]…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1229342
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register