''Pārmaiņu gaitā caur zināmu nekārtību rodas jauna kārtība – tāds ir mūžības likums. Pārmaiņu nekārtība mums ir, kārtība būs, un mūsu dzīve un izglītība kļūs sakārtotāka un turīgāka, ja PAŠI to vēlēsimies un īstenosim.’’ (A.Broks ‘’Izglītības sistemoloģija,’’2000. – 27.lpp)
Es uzskatu, ka izglītības sistēmā mūsdienās ir vērojama šī ‘’nesakārtotība.’’ Ja pirmsskolas izglītības iestādē tikumiskajai audzināšanai skolotāji velta īpašu uzmanību, tad skolā audzināšana paliek otrajā plānā. Vairāk laika tiek veltīts zināšanu apgūšanai, bet audzināšanas stundas dažreiz pat tiek atvēlētas citu problēmu risināšanai. Šīs kļūdas, ko radām izglītības sistēmā tagad dos augļus tikai pēc gadiem. Bet tās būs grūti izlabojamas, tāpēc laiks pārdomāt audzināšanas vienotību ar zināšanu uzkrāšanu. Jāveido pakāpeniskus bērna vērtību sistēmas veidošanā, turpinot pirmsskolā iesākto.…