Research Papers
Humanities
Journalism
Izklaides programmas Latvijas komerckanālos: salīdzinošā ...-
Izklaides programmas Latvijas komerckanālos: salīdzinošā analīze
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Televīzija | 8 |
1.1. | Kas ir televzija | 8 |
1.2. | Televīzijas attīstība Ziemeļeiropā | 9 |
1.3. | Televīzijas attīstība Latvijā | 10 |
2. | Latvijas komērckanāli | 12 |
2.1. | Latvijas televīzijas auditorijas sadalījums | 12 |
2.2. | LNT | 13 |
2.3. | TV3 | 13 |
3. | Izklaide televīzijā | 15 |
3.1. | Kas ir izklaide | 15 |
3.2. | Populārakās izklaides programmas Latvijā | 15 |
3.3. | “Sirmā ēdienkaratē” | 16 |
3.4. | “Garšu laboratorija” | 17 |
II. | EMPĪRISKĀ DAĻA | 18 |
4. | Aptaujas metode | 18 |
5. | Aptaujas rezultātu analīze | 21 |
6. | Secinājumi | 25 |
Izmantotā literatūra un avoti | 27 | |
Pielikums | 28 |
IEVADS
Mūsdienās cilvēki visā pasaulē pavada ļoti daudz sava laika saskarsmē ar medijiem. Daudzi no tiem pat pavada ar medijiem vairāk laika, nekā esot darbā vai skolā, vai saskaroties ar cilvēkiem. Mēs jau nevaram iedomāties savu dzīvi bez interneta, televizora vai mobila tālruņa. Kā tad vispār dzīvoja cilvēki, kad nebija mediju?
Pašlaik 27 ES dalībvalstīs un citās šā kontinenta teritorijās, kuras vēlas iestāties ES, pieejami gandrīz 4000 televīzijas kanālu. Vairumam cilvēku televīzija ir primārais informācijas avots, un pastāv plaši izplatīts uzskats, ka tas ir visietekmīgākais medijs sabiedriskā viedokļa veidošanā. Televīzijas skatīšanas laiks pēdējos gados stabili audzis. Neraugoties uz jaunu komunikāciju tehnoloģiju, piemēram, interneta, izplatību, televīzija ir saglabājusi savu dominējošo stāvokli1 .
Latvijā vidējais pieaugušo skatīšanas laiks ir 207 minūtes dienā ( pēc 2003. gada datiem ).2 Salīdzinot 2003. gada datus ar šī gada aprīļa TNS datiem, var secināt, ka vidējais televīzijas skatīšanas laiks Latvijā pieauga un televīzija nezaudē savas pozīcijas Kā ik gadu, līdz ar pavasari un siltāka laika atnākšanu, vērojama vidējā skatīšanās laika samazināšanās. Šī gada martā viens TV skatītājs pie TV ekrāna bija pavadījis par 20 minūtēm vidēji dienā mazāk, nekā šī gada februārī, savukārt aprīlī, salīdzinot ar martu, par 27 minūtēm mazāk. Laiks, ko viens TV skatītājs aprīlī veltīja TV skatīšanai, bija 4 stundas un 56 minūtes vidēji dienā.3
Tagad televīzija translē ne tikai ziņas un analītiskās programmas, bet arī ļoti daudz seriālus, izklaides programmas. Pēdējos gados izklaides programmas kļuva tik populārās, ka daudzi cilvēki skatās TV tikai šī programmu dēļ. Izklaides programmas aizņem vairāk nekā 20% no ētera laika katru dienu, bet brīvdienās šis skaitlis ir vēl lielāks.
Kursa darba tēma ir „Izklaides programmas Latvijas komērckanālos: salīdzinoša analīze”. Tēma ir aktuāla, jo izklaides programmas kļuva ļoti populāras un to skaits ar katru gadu pieaug. Latvijas TV kanālos raida ļoti daudz analoģisko programmu un ir aktuāli salīdzināt divus no tām. Salīdzinājumam es ņemšu analoģiskās izklaides kulinārijas programmas populārākos Latvijas komērckanālos – LNT un TV3. Es izvēlējos tieši kulinārijas programmas, jo abas programmas pārraida svētdienās no rīta ( gandrīz vienā un tajā pašā laikā ) un tagad citas izklaides programmas ir diezgan atšķirīgas. Ir nepieciešami izpētīt auditoriju, lai uzzinātu, kura programma ir populārākā un pēc kādiem kritērijiem vairāk patīk auditorijai, ar ko atšķiras no otras.
Kursa darba mērķis ir salīdzināt izklaides programmas pēc dažādiem kritērijiem un izdarīt pēc analīzes secinājumus par abām izklaides programmām. Caur teorētisko literatūru izpētīt kā attīstījās televīzija Latvijā, kādi ir un kad parādījās komerckanāli, kas ir izklaide televīzijā. Empīriskajā darba daļā atklāt aptaujas rezultātus un izanalizēt tos, izdarīt secinājumus.
…
Kursa darba nosaukums ir „Izklaides programmas Latvijas komerckanālos: salīdzinošā analīze”. Darba galvenie jautājumi ir: kas ir izklaide un izklaides programmas Latvijas kanālos un divu izklaides programmu „Garšu laboratorija” un „Sirmā ēdienkaratē” salīdzinājums. Darbs sastāv no sešām daļām, kurās izklaides programmas ir apskatītas no teorētiskās un empīriskās puses ( ir arī veikts pētījums). Darba teorētiskajā daļā ir aprakstīts kas ir televīzija, kā attīstījās televīzija Latvijā un Ziemeļeiropas valstīs un kas ir izklaide televīzijā. Darbā pētnieciskajā daļā ir izpētīta auditorija, lai noskaidrotu, kura kulinārijas izklaides programma ir populārāka Latvijā un pēc kādiem kritērijiem. Darba rezultātā ir secinājumi par iegūtiem datiem aptaujā.
- Izklaides programmas Latvijas komerckanālos: salīdzinošā analīze
- Latvijas preses vēsture, ieskats mūsdienu tirgus situācijā
-
Latvijas profesionālie un interešu būvniecības žurnāli
Research Papers8 Journalism, Construction and construction works
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijas profesionālie un interešu būvniecības žurnāli
Research Papers for university8
Evaluated! -
Latvijas preses vēsture, ieskats mūsdienu tirgus situācijā
Research Papers for university7
-
ES Konstitūcijas līguma ratifikācijas gaitas atspoguļojums Latvijas laikrakstos 2005.gada maijā
Research Papers for university9
Evaluated! -
Pētījums par "Latvijas Avīzi". Laikraksta “Latvijas avīze” satura izpēte un atbilstība auditorijas vēlmēm
Research Papers for university20
-
"Latvijas Radio 1" un "Latvijas Radio 2" ziņu analīze 11.-15.janvāris 2006.gads
Research Papers for university18