-
Izplatītākās mūsdienu jauniešu subkultūras
Nr. | Chapter | Page. |
Vārdnīca | 6 | |
I. | Dažādas subkultūras | 9 |
1. | Emo | 10 |
1.1. | Stila izveidošanās | 10 |
1.2. | Emo subkultūras apraksts | 11 |
2. | Goti | 12 |
2.1. | Gotu vēsture | 12 |
2.2. | Goti kā personības | 13 |
2.3. | Gotu ārējais izskats | 14 |
2.4. | Gotu iedalījums un apraksts | 14 |
3. | Grafiti subkultūra | 17 |
3.1. | Grafiti vēsture | 17 |
4. | Hiphopa subkultūra | 19 |
4.1. | Hiphopa subkultūras sākumi | 19 |
4.2. | Ritms | 19 |
4.3. | Breiks | 20 |
4.4. | Hiphopa mūzika | 20 |
4.5. | Valoda | 20 |
4.6. | Vēsture | 22 |
4.7. | Dzīvesveids | 22 |
4.8. | Ietekme uz jauniešiem | 22 |
5. | Kibergoti | 23 |
5.1. | Stila izveidošanās | 23 |
5.2. | Kibergotu subkultūras apraksts | 23 |
6. | Metālistu subkultūra | 25 |
6.1. | Mode | 25 |
6.2. | Tradīcijas | 25 |
6.3. | Ieradumi | 26 |
6.4. | Nesenākie notikumi | 27 |
6.5. | Subgrupas | 27 |
6.6. | Mūzika | 28 |
7. | Panku subkultūra | 29 |
7.1. | Pankroks | 29 |
7.2. | Panku kultūra | 29 |
7.3. | Hardcore punk vēsture | 30 |
7.4. | „Oi!” vēsture | 31 |
8. | Skinhedu subkultūra | 32 |
8.1. | Skinhedu tipi | 32 |
8.2. | Vēsture | 32 |
8.3. | Mūzika | 33 |
9. | Pārskata tabula par izplatītākajām mūsdienu jauniešu subkultūrām | 35 |
II. | Pētnieciskā daļa | 38 |
1.1. | Aptaujas par dažādām jauniešu subkultūrām, informētību par tām un subkultūru procesiem kopumā, rezultāti un analīze | 38 |
Tēzes | 44 | |
Annotation | 45 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 46 | |
Pielikumi | 47 |
Zinātniski pētnieciskā darba tēmas izvēli noteica interese par mūsdienu jauniešu subkultūrām un sabiedrības attieksmi pret tām.
Mēs pievēršam uzmanību cilvēkiem, kuru ģērbšanās stils vai uzvedība atšķiras no vispārpieņemtām normām. Runa ir par uzmanību piesaistošu izskatu, piemēram, neparastas krāsas, griezuma vai veidojuma frizūrām, pīrsingiem, melnam vai ļoti spilgtam apģērbam, specifiskiem aksesuāriem, arī atšķirīgai uzvedībai un vērtību izvēlei. Daudziem vārdi „goti”, „emo”, „metālisti”, „reperi”, „panki” izraisa nepatiku vai bailes.
Joprojām ir vērojama negatīva attieksme pret jauniešu subkultūru pārstāvjiem. Šīs pieņemšanas vai nepieņemšanas pamatā ir sabiedrībā izveidojušies stereotipi vai pieņēmumi, kā būtu jāizskatās jauniešiem. Cilvēki noliedz to, ko nepazīst. Būtisks iemesls noliegšanai ir nezināšana. Autore uzskata, ka šo situāciju var mainīt, sniedzot informāciju par subkultūrām.
Vai subkultūru rašanos var saistīt ar jaunības romantismu, radošu pasaules uztveri, vai vairāk ar politiku, mūziku un mākslu? Pētot subkultūras, tās nevar uzskatīt par kaut ko nemainīgu un stabilu, jo tās visu laiku mainās.
Jo labāk mēs izpratīsim dažādus sabiedrības pārstāvjus, jo drošāk mēs jutīsimies šajā sabiedrībā.
Ar pētnieciskā darba palīdzību autore vēlas informēt sabiedrību par dažādām jauniešu subkultūrām un lauzt sabiedrības stereotipus par tām. Jaunieši bieži meklē „savējo” un „piederības” sajūtu, veidojot dažādas grupas, kuru pārstāvjus vieno līdzīgi uzskati, apģērbs, mūzikas gaume, nereti arī sociālais stāvoklis vai etniskā piederība. Bieži vien šīs grupas ir savrupas, to rīcība sabiedrības lielākajai daļai var šķist dīvaina, tāpēc rodas dažādi priekšstati un stereotipi, kas bieži neatbilst patiesībai.
Zinātniski pētnieciskā darba hipotēze: jauniešu subkultūru pieņemšana sabiedrībā bieži ir atkarīga no stereotipiem.
Darba mērķis ir izpētīt populārākās mūsdienu jauniešu subkultūras (gotus, emo, pankus, metālistus, skinhedus u.c.) un veikt secinājumus.
Darba uzdevumi ir:
1.Iepazīties ar publicētajiem materiāliem par dažādām jauniešu subkultūrām, apkopot iegūtos materiālus.
2.Izveidot aptaujas anketu un apkopot iegūtos datus.
Darba metodes: teorētiskās darba metodes- materiāla izpēte un atlase, empīriskās darba
metodes- materiālu analīze, anketēšana u.c.
Teorētiskās - Internetā un literatūrā pieejamās informācijas par kibergotiem, emo, gotiem, metālistiem, reperiem, pankiem, skinhediem, apguve, izpēte un apkopošana. Empīriskās – aptauja. Tiek izmantota arī datu ieguve, apstrāde un datu izmaiņas dinamikas apstrāde.
Darbu varētu pielietot, vēloties papildināt zināšanas par jauniešu subkultūrām, to rašanās iemesliem, izaugsmi un aktualitāti mūsdienās.…
Ar pētnieciskā darba palīdzību autors vēlas informēt sabiedrību par dažādām jauniešu subkultūrām. Darba metodes: teorētiskās darba metodes- materiāla izpēte un atlase, empīriskās darba metodes- materiālu analīze, anketēšana u.c. Tiek izmantota arī datu ieguve, apstrāde un datu izmaiņas dinamikas apstrāde. Darbu varētu pielietot, vēloties papildināt zināšanas par jauniešu subkultūrām, to rašanās iemesliem, izaugsmi un aktualitāti mūsdienās.
- Izplatītākās mūsdienu jauniešu subkultūras
- Izplatītākās mūsdienu jauniešu subkultūras
- Jauniešu iepirkšanās prasmes pārtikas veikalos
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Jauniešu iepirkšanās prasmes pārtikas veikalos
Research Papers for secondary school6
-
Izplatītākās mūsdienu jauniešu subkultūras
Research Papers for secondary school34
Evaluated! -
Kā www.draugiem.lv ietekmē jauniešus?
Research Papers for secondary school36
Evaluated! -
Jauniešu informētība par bērnu verdzību
Research Papers for secondary school41
-
Multikulturālisms mūsdienu sabiedrībā
Research Papers for secondary school3
Evaluated!