Kopsavilkums
Darba nosaukums ir jauna tūrisma produkta izveide Strenču novadā.
Lai veiktu pētījumu, tika izmantotas dažādas pētījuma metodes, piemēram, tūrisma produkta veidošanas teorētiskais aspekts, datu vākšana un apkopošana par Strenču novadā esošajiem objektiem, intervijas ar Strenču tūrisma informācijas centra speciālisti un Gaujas plostnieku asociācijas biedriem.
Šajā gada projektā autors vēlas izveidot jaunu tūrisma produktu Strenču novadā – piedāvāt cilvēkiem pašiem siet plostu, vadīt plostu un peldēt ar to lejup pa Gauju, klausoties plostnieku stāstos un dziedot dziesmas.
Darba mērķis ir izveidot jaunu tūrisma produktu Strenču novadā – plosta siešana un plosta pludināšana.
Šobrīd jauna produkta izveidošana novadā ir aktuāla, jo šogad Strenču pilsēta ir atzīta par starptautisko plostnieku pilsētu, tāpēc, izveidojot, jaunu tūrisma produktu, būtu iespējams iepazīstināt ne tikai Strenču novada iedzīvotājus, bet arī pilsētas viesus ar plostniecības tradīcijām, plosta siešanu, peldēšanu ar plostu un tā vadīšanu.
Tūristiem būtu iespēja iepazīt Strenču novada skaisto dabu no upes puses. Relaksēties pirtī pēc senām vai mūsdienu tradīcijām.
Darbs sastāv no piecām nodaļām un trijām apakšnodaļām.
Darba pirmajā nodaļā tika aplūkots tūrisma produkta teorijas apskats – tūrisma produkts un tā veidi, kurā ir paskaidrots, kas ir tūrisma produkts un kas tajā ietilpst, tūrisma produkta tēls.
Otrajā nodaļā ir aprakstīta Strenču plostnieku ārvalstu pieredze plostnieku tradīciju izmantošanā tūrismā. Tika intervēti Strenču pieredzējušie plostnieki.
Pētījuma trešajā nodaļā ir aprakstīts par plostniecības tradīciju atjaunošanu pēc trīsdesmit gadiem. Aprakstīts par to, ka plosta siešanas un pludināšanas tradīcijas nav mainījušās pēdējo trīsdesmit gadu laikā.
Ceturtajā nodaļā tika apzināti visi iespējamie tūrisma resursi jauna tūrisma produkta izveidošanai – to trūkumi un iespējas. Tika veidotas arī izmaksas vienam cilvēkam un grupai (15-20 cilvēkiem).
Darba piektajā nodaļā ir izveidots jauns tūrisma produkts Strenču novadā, kā arī esošo resursu uzskaitījums, tūrisma produkta programma un izmaksas.
Darba nobeigumā izveidoti secinājumi un ieteikumi par iespējām īstenot šādu produktu.
…