Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:875969
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.11.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Saskarsme pedagogu un psihologu atziņās    5
1.1  Saskarsmes būtība, tās funkcijas un veidi    6
1.2  Saskarsme jaunākajā pirmskolas vecumā    11
2.  Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums    14
3.  Rotaļā – vispusīgas bērna attīstības veicinātāja    18
3.1  Rotaļas raksturojums    18
3.2  Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veicināšana rotaļā    22
4.  Saskarsmes sekmēšana rotaļā jaunākajā pirmsskolas vecumā    25
4.1  Metodoloģiskais pamatojums    25
4.2  Bērnu grupas raksturojums    26
4.3  Pētījumā iegūto rezultātu apstrāde un analīze    31
  Secinājumi    38
  Literatūras saraksts    40
Extract

Bērna personības veidošanos ietekmē ne tikai ģimene, sabiedrība, bet lielā mērā bērnudārzs. Tā ir viena no mikrovidēm, kurā viņš darbojas, atrodas saskarsmē ar saviem vienaudžiem, grupas bērniem un pedagogiem. Saskarsmes procesā izpaužas individualitāte, notiek tās attīstība.
A. Ādlers savā darbā “Psiholoģija un dzīve” raksta, ka cilvēks saskarsmē tiek iesaistīts ar pirmo elpas vilcienu – atrodoties līdzās savai mātei. Saskarsme turpinās ģimenē, bērnudārzā, skolā, studiju laikā, un profesionālajās gaitās. ( Dzintere Dz.,Boša., 1997,8 )
Saskarsme – galvenā cilvēka esamības forma. Saskarsme – neatņemams cilvēka raksturojums, cilvēces un katras tautas garīgās kultūras sastāvdaļa. Saskarsme ir reāla, aktuālā garīgās dzīves pastāvēšanas forma. Kompetenta, labvēlīga saskarsme – patiesi, ir vienīgā, īstenā cilvēku dzīves greznība.( Omārova S., 2002, 9 )
Savukārt Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā tiek dots sekojošo saskarsmes skaidrojumu, ka tas ir cilvēkdarbības process cilvēku un to grupu mijiedarbībā, informācijas apmaiņā (saziņā) u. tml. uz savstarpējām attiecībām balstīta garīgā saskare, iekšējā saikne. Saskarsmes raksturs atkarīgs no personības īpašībām, saskarsmes prasmes. ( Pedagoģijas terminu vārdnīca, 2000)
Komunikācijas un saskarsmes svarīga īpatnība ir tā, ka tie uzstājas kā sociāli-konstituējošie un sociāli- konstruējoši faktori. Saskarsme ir savstarpējo attiecību realizācija uzvedībā. Ar jēdzienu saskarsme vienlaikus apzīmē gan komunikāciju, gan mijiedarbību, gan sociālo percepciju. ( Ripa V., 1999,5 )
D. Dzintere balstoties uz pedagoga J. Arkinu, kas raksta, ka rotaļa tuvina bērnu citiem vienaudžiem, māca darboties saskaņoti, palīdzēt biedriem, dalīties ar viņiem priekos. Arī tādi autori kā V. Mjasičevs, B. Anjaņevs izteikuši savu viedokli, kam piekrīt Dz. Dzintere. Bērna rakstura iezīmju tieši atkarīga no bērna savstarpējām attiecībām. Ja bērna simpātijas vai antipātijas pret vienaudžiem ir noturīgas, tās ne vien ietekmē viņa rakstura iezīmes, bet arī nosaka to virzību.
Īpaša uzmanība jāpievērš atstumtajiem bērniem. A. Rojaka atzīmē, ka šiem bērniem kontakti ar vienaudžiem ir minimāli, saskarsmes apjoms šaurs. Atstumtie bērni parasti nepiedalās noturīgās grupu rotaļās. Tādi bērni jau parādās agrā bērnībā. ( Dzinetre D., 1984) …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1122859
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register