-
Jauniešu ar īpašām vajadzībām integrācija mācību procesā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Mācību procesa raksturojums | 5 |
1.1. | Mācību procesa organizācijas formas | 10 |
1.2. | Kognitīvie mācību mērķi praktiskajās nodarbībās | 11 |
3.1. | Pētījuma bāze un metodoloģija | 17 |
3.2. | Pētījuma rezultāti un analīze | 18 |
Secinājumi | 29 | |
Izmantotā literatūra | 30 | |
Pielikumi | 31 |
X profesionālā skola ir Izglītības un Zinātnes ministrijas pakļautībā esoša mācību iestāde, kuras galvenais mērķis ir nodrošināt pirmās, otrās un trešās grupas invalīdiem un personām ar prognozējamo invaliditāti iespēju apgūt piemērotu un darba tirgus prasībām atbilstošu profesiju un sniegt sociālās rehabilitācijas pakalpojumus.
Audzēkņi, kas uzsāk mācības mūsu skolā, ir ļoti dažādi: atšķirīgas ir viņu diagnozes, vecumi, izglītības līmenis un iepriekšējā mācīšanās pieredze, sociālais stāvoklis un vide, no kuras viņi nāk. Dažu audzēkņu vecumposma attīstība neatbilst viņu hronoloģiskajam vecumam un ir svarīgi tas, kādā veidā viņiem vieglāk un saprotamāk apgūt zināšanas un prasmes, kādas mācību metodes pielietot, lai iegūtās zināšanas ilgāk paliktu atmiņā. Jāpalīdz tiem audzēkņiem, kuriem ir zems pašvērtējums, lai pārvarētu neticību sev un negatīvo sevis vērtējumu. Ir ļoti svarīgi kā nodot informāciju audzēkņiem, kuriem ir dzirdes problēmas, jo skolotāja darbs neaprobežojas ar palīdzēšanu apgūt nepieciešamās zināšanas un prasmes, bet arī sagatavot audzēkņus dzīvei un darbam dzirdīgo sabiedrībā.
Nedzirdīgiem audzēkņiem iegūtā informācija jāsaprot caur zīmēm un līdz ar to daļa no tās informācijas, ko iegūst dzirdīgs audzēknis – nedzirdīgo audzēkni vienkārši nesasniedz.
Skolotāja uzdevums ir saprast, ka katrs audzēknis ir individualitāte un katram ir sava spēju robeža, kuru attiecīgais audzēknis cenšas sasniegt un jebkuram audzēknim ar īpašām vajadzībām ir vajadzīga īpaša pieeja mācību procesā, jo kāds vajadzīgo mācību vielu apgūst ātrāk, kāds – lēnāk.
Skolotāja aktivitāte ir vadošais moments mācību procesā, jo viņš māca ne tikai mācību vielu, bet arī domāšanas veidu, risināt problēmas, sadzīvot ar citiem.
Audzēkņiem ir jāapzinās un jākontrolē pašiem savs izziņu process. Viņiem jāsaprot, ka zināšanas un prasmes nevar tieši pārņemt no citiem cilvēkiem, grāmatām un situācijām. Zināšanas un prasmes tiek radītas, aktīvi pārstrādājot un interpretējot savu agrāko pieredzi un priekšstatus.
Viņiem pašiem aktīvi jāapzinās, ko nozīmē aktīva mācīšanās un skolotājam jānodrošina, lai audzēkņiem būtu iespēja piedalīties dažādos mācību procesa situācijās.
Mācību un mācīšanās mērķi kļūst par izglītības mērķiem tikai tad, kad tie veicina plašu personības veidošanos, kas izpaužas ne tikai kā zināšanas, prasmes un pieredze, bet arī kā mērķtiecīga gribas un vērtību orientācija.
Panākumi visbiežāk sagaidāmi tad, kad viss mācību process (saturs, metodes, kontrole) tiek organizēts kā skaidrs noteikta mērķa funkcija.
Galvenais uzsvars mācību procesā jāliek uz domāšanu, iesaistot audzēkņus izziņas procesā, un iegūtās zināšanas teorijas stundās, prast pielietot praktiskās nodarbībās, un otrādi, jo praktiskās nodarbībās nostiprinās iegūtās teorētiskās zināšanas.
Mācību pamatlikums ir šāds: jo lielāks asociāciju daudzums, jo nozīmīgāks mācīšanās process. [7.284.]…
Darbā apskatītas mācību darba organizācijas formes un metodes darbā ar jauniešiem ar īpašām vajadzībām, kā arī izvērtēts to lietderīgums.Apskatītas jauniešu ar īpašām vajadzībām integrācijas iespējas mācību procesā, kā arī veikts pētījums.
- Jauniešu ar īpašām vajadzībām integrācija mācību procesā
- Jauniešu attieksme pret augstāko izglītību
- Vienīgais bērns - par un pret
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mācību metodes e-studiju procesa attīstībā un tālmācības studiju procesa modernizācijā
Research Papers for university27
-
Mācību motivācijas pilnveide sākumskolā
Research Papers for university10
-
Mācību mērķi
Research Papers for university8
-
Bērnu ar cerebrālo trieku integrācija skolā
Research Papers for university7
-
Multikulturālas izglītības loma sabiedrības integrācijas procesā
Research Papers for university9