Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Jauniešu attieksme pret sporta apģērbu zīmoliem Latvijā-
Jauniešu attieksme pret sporta apģērbu zīmoliem Latvijā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Darbā izmantotās teorijas | 5 | |
TEORĒTISKĀ DAĻA | 7 | |
1. | Zīmola definīcij | 7 |
2. | Zīmolu veidošana | 9 |
2.1. | Zīmolu identitāte | 10 |
2.2. | Zīmolu lojalitāte | 11 |
2.3. | Zīmolu veidi | 12 |
2.4. | Zīmolu kategorijas | 13 |
2.5. | Zīmols un reklāma | 13 |
3. | Zīmolu funkcijas | 15 |
3.1. | No uzņēmēju puses | 15 |
3.2. | No patērētāju puses | 16 |
4. | Mērķa auditorija | 18 |
5. | Populārāko sporta apģērbu zīmolu apskats | 19 |
5.1. | Nike | 19 |
5.2. | Adidas, Reebok | 20 |
5.3. | Puma | 24 |
EMPĪRISKĀ DAĻA | 25 | |
6. | Fokusa grupas | 25 |
6.1. | Fokusa grupām raksturīgās iezīmes | 25 |
6.2. | Fokusa grupu priekšrocības | 27 |
6.3. | Fokusa grupu diskusiju trūkumi | 28 |
6.4. | Fokusa grupu veidošanas posmi | 28 |
7. | Fokusa grupu diskusiju rezultātu analīze | 30 |
7.1. | Pirmā fokusa grupas diskusija | 31 |
7.2. | Otrā fokusa grupas diskusija | 35 |
7.3. | Trešā fokusa grupas diskusija | 37 |
Galveno rezultātu analīze un secinājumi | 40 | |
Nobeigums | 41 | |
Anotācija | 43 | |
Literatūras saraksts | 44 | |
Pielikumi | 46 |
Ievads
Jēdziens zīmols Latvijā ir ienācis pavisam nesen, proti, līdz ar reklāmas industrijas pilnveidošanos. Vēl pirms dažiem gadiem Latvijā nebija sevišķi daudz zīmolu, bet šobrīd, blakus no ārzemēm ienākušajiem zīmoliem, parādījušies arī Latvijas zīmoli, kas rada iespēju veikt pētījumus par zīmoliem. Līdzīgi kā citās valstīs, arī Latvija ir zīmolu pārpildīta, Latvijā ir pieejams plašs zīmolu klāsts visa veida precēm un pakalpojumiem, kas pircējam rada nepieciešamību izvēlēties. Šis kursa darbs tiek orientēts uz sporta apģērba zīmoliem, kuriem, manuprāt, piemīt liela popularitāte arī Latvijā. Šī tēma ir aktuāla, balstoties uz personīgajiem novērojumiem, proti, ieejot sporta klubā un paraugoties uz sportistu sporta apģērbiem, secinu, ka pārsvarā dominē tādi sporta apģērbu zīmoli kā nike, adidas, reebok un puma. Tātad tas nozīmē, ka Latvijas sabiedrībā pastāv sporta apģērbu popularitātes „skala”, kuras rezultātā liela daļa sporta apģērbu cienītāju dod priekšroku konkrēta sporta apģērba zīmoliem.
Pētījuma virzošais posms ir pētījuma centrālā problēma, proti, sporta apģērba zīmols bieži vien tiek vērtēts augstāk nekā pats sporta apģērbs. No centrālās pētījuma problēmas izriet pētījuma apakšproblēma: cilvēki, iegādājoties sporta apģērbu, sākumā izvēlas zīmolu, bet tikai pēc tam pašu apģērbu.
Kursa darbā izvirzītais mērķis ir noskaidrot jauniešu attieksmi pret sporta apģērbu zīmoliem Latvijā. Kursa darba ietvaros tika izvirzīti arī apakšmērķi, proti, noskaidrot, kāpēc cilvēki, pērkot sporta apģērbu, pievērš uzmanību tās zīmolam; iegūt kritērijus, pēc kuriem viens zīmols sabiedrībā tiek vērtēts augstāk, bet cits – zemāk.
Lai palielinātu darba efektivitāti, disciplinētu darbu un lai pētījuma mērķi tiktu realizēti, izvirzīju pētījuma uzdevumus: noskaidrot, ko nozīmē termins zīmols un iegūt informāciju par tā veidošanos un attīstību; noskaidrot un izpētīt populārākos sporta apģērbu zīmolus Latvijā; veikt kvalitatīvo pētījumu- fokusa grupas diskusijas.
Ņemot vērā personīgos novērojumus un informāciju, izvirzīju kursa darba hipotēzi – sporta apģērbu zīmoli ir svarīga jauniešu kultūras sastāvdaļa, kas veido dzīvesstilu un ceļ indivīda pašapziņu. Izejot no galvenās kursa darba hipotēzes, izveidoju arī apakšhipotēzes, proti, indivīdi, izvēloties sporta apģērbu, lielu uzmanību pievērš tā zīmolam; indivīda izvēli attiecībā uz sporta apģērba zīmoliem nosaka apkārtējo sabiedrības locekļu izvēles ietekme, indivīdu (indivīdu grupu) ar augstu reputāciju (popularitāti) ietekme, kā arī attīstīto valstu un reklāmu ietekmējošie faktori.
Pētījumā sociālās realitātes sfēru raksturo pētījumā izvirzītais objekts – tie ir sporta apģērbu zīmoli, kuri ir populāri Latvijā. Balstoties uz sociālā objekta īpašībām, tika izveidots pētījuma priekšmets – jauniešu attieksme pret sporta apģērbu zīmoliem.
Šajā darbā ir ieskats zīmolu veidošanā un realizācijā, skatoties gan no patērētāju, gan ražotāju puses. Turklāt informācija gūstama gan teorētiskā, gan praktiskā diskursā. Šis kursa darbs palīdz rast atbildes uz līdz šim pašsaprotamajiem jautājumiem, proti, kāpēc gan esmu uzticīgs tieši šim sporta apģērba zīmolam?
…
Kursa darbs, kurā apvienota teorētiskā un empīriskā daļa (pētījums). Kursa darbs novērtēts ar 9 ballēm.Kursa darba saturs: Ievads TEORĒTISKĀ DAĻA 1. Zīmola definīcija 2. Zīmolu veidošana 2.1 Zīmolu identitāte 2.2 Zīmolu lojalitāte 2.3 Zīmolu veidi 2.4 Zīmolu kategorijas 2.5 Zīmols un reklāma 3. Zīmolu funkcijas 3.1 No uzņēmēju puses 3.2 No patērētāju puses 4. Mērķa auditorija 5. Populārāko sporta apģērbu zīmolu apskats 5.1 Nike 5.2 Adidas, Reebok 5.3 Puma EMPĪRISKĀ DAĻA 6. Fokusa grupas 6.1 Fokusa grupām raksturīgās iezīmes 6.2 Fokusa grupu priekšrocības 6.3. Fokusa grupu diskusiju trūkumi 6.4 Fokusa grupu veidošanas posmi 7. Fokusa grupu diskusiju rezultātu analīze 7.1 Pirmā fokusa grupas diskusija 7.2 Otrā fokusa grupas diskusija 7.3 Trešā fokusa grupas diskusija Galveno rezultātu analīze un secinājumi Nobeigums Anotācija Literatūras saraksts Pielikumi
-
Interneta lietotāju attieksme pret reklāmu internetā
Research Papers39 Marketing, Advertising, Computers, Consumer Electronics
- Jauniešu attieksme pret sporta apģērbu zīmoliem Latvijā
- Patērētāju attieksme pret reklāmu TV un žurnālos
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Attieksme pret bezdarbu un darbu aiz robežām
Research Papers for university15
-
Jauniešu attieksme pret Baltkrievijas politisko režīmu
Research Papers for university27
Evaluated! -
Reliģisko organizāciju attieksme pret sievietēm Latvijā
Research Papers for university50
Evaluated! -
Tirdzniecības kompleksa "Galerija Centrs" apkalpojošā personāla valodu zināšanas un attieksme pret klientiem
Research Papers for university19
-
Prostitūcija dzimumekscesa ietvaros un sabiedrības attieksme pret to
Research Papers for university30