-
Jēkabpils infrastruktūra
Nr. | Chapter | Page. |
1. | SATIKSMES INFRASTRUKTŪRA | 3 |
1.1. | Autoceļi | 3 |
1.2. | Sabiedriskais transports | 4 |
1.3. | Dzelzsceļš | 4 |
1.4. | Gaisa satiksme | 5 |
1.5. | Ūdens | 5 |
2. | SAKARI | 5 |
3. | ENERĢĒTIKA | 6 |
4. | SOCIĀLĀ INFRASTRUKTŪRA | 8 |
4.1. | Veselības aprūpe | 8 |
4.2. | Aizsardzība un drošība | 8 |
4.3. | Izglītība | 9 |
4.4. | Kultūra | 9 |
4.5. | Sports un atpūta | 9 |
4.6. | Ēdināšana | 10 |
5. | VIDES INFRASTRUKTŪRA | 10 |
6. | RAŽOŠANA | 11 |
7. | IEDZĪVOTĀJI | 12 |
8. | VEIKALI | 12 |
SECINĀJUMI | 13 | |
PRIEKŠLIKUMI | 15 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS AVOTU SARAKSTS | 16 |
SECINĀJUMI
Autoceļu stāvoklis pilsētā ir drausmīgs, neskatoties uz vērienīgiem remontdarbim pilsētas ielās, nav ticības, ka šie ceļi būs kvalitatīvi. Zinot kā tiek būvēti ceļi un to kalpošanas ilgums ir samērā īss. Klāt pie ceļu kvalitātes ir neerti braukt pa šauriem ceļiem, jo tiek būvēti šauri ceļi, lokveida krustojumi ar mazu rādiusu, kas apgrūtina lielgabarīta transportlīdzekļu kustību.
Svarīgākais jēkabpils satiksmes mezgls ir tilts pār Daugavu, jo to ikdienā izmanto gandrīz visi iedzīvotāji, braucot no mājām uz darbu un citos sev nepieciešamajos galapumnktos. Rodoties avārijai uz tā veidojas sastrēgumi, tāpēc ir nepieciešamība pēc vēl viena tilta.
Ar katru gadu palielinās vieglo automašīnu skaits, kā rezultātā arvien mazāk cilvēki izmanto sabiedrisko transportu. Un ir likvidēti daži autobusu maršruti.
Dzelzsceļš ir kā tranzīta kravu no Krievijas un Baltkrievijas galvenais mezgls. Pa dzelzsceļu pārvadā lielākoties naftas produktus, ogles un koksni.
Pie Jēkabpils ir palicis PSRS kara lidlauks, kuru šobrīd izmanto privātā sektora lidmašīnas un rīko dažāda veida sacensības ar automašīnām. Tas pilnībā ir derīgs kravas lidmašīnām, jo kopējais skrējceļa garums ir 2.5 km.
Pilsētā ļoti labs mobīlo telekomunikāciju pārklājums, interneta pieejamība, kvalitāte, serviss un ātrums ir teicamā līmenī. Daudzās vietās ir WiFi bezvadu bezmaksas internets, ko var izmantot savām vajadzībām. Arvien uzlabo Radio raidijumu, un pilsētas vietējā radioostacija Radio1 zaudē klausītājus, jo pavisam nesen ir iegājušas divas ļoti populāras un labas radiostacijas „TOPRadio” un „Hiti Rosii”. Pasta nodaļas tika pārkārtotas un ir izveidota viena centrālā pasta nodaļa Pormaļa ielā un mazāka Rīgas ielā 120 (T/C „Supernetto”) līdz šim pilsētā bija piecas pasta nodaļas, kuras bija nevienmērīgi noslogotas, tāpēc pēc pārkārtošanas to efektivitāte uzlabojās, vienīgais trūkums, ka iedzīvotājiem ilgāku laiku aizņem tikt līdz pasta nodaļai.
Jēkabpilī ir 7 degvielas tirgotāju kompānijas un kopumā ir 9 DUS, no kuriem lielākā daļa atrodas Krustpils pusē un precīzāk E22 šosejas malā. Šo DUS klienti lielākoties ir garāmbraucēji, nevis pilsētas iedzīvotāji.
Ļoti redzami ir samazinājies elektroenergijas patēriņš. Tas tika paveikts, nomainot vecās neekonomiskās kvēlspuldzes un dzivsudraba spuldzes pret ekonomiskākām nātrija lampām ielas apgaismojumā. Kā velviens faktors ir ražošanas likvidācija, kas arī patērēja daudz elektroenergijas, taču dēļ tā samazinājās kaitīgo ķīmisko vielu izmešana atmosfērā. Visa smagā ražošana tika sagrauta, palika tikai vieglā rūpniecība un nekas jauns netika uzcelts pēdējo 20 gadu laikā, izņemot granulu ražotni „Latgran” un asfalta rūpnīcu lidlauka teritorijā.
Sešas pirmskolas izglītības iestādes spēj nodrošināt vietas nedaudz vairāk kā 1400 bērniem, un ir divas vidusskolas un viena ģimnāzija, divas pamatskolas, viena vakarvidusskola. Viena no lielākajām augstākās izglītības iestādēm ir Jēkabpils Agrobiznesa koledža, kura uzņem arī uz vidējo profesionālo izglītības programmu.
Jēkabpilī ir vieta kur nodarboties ar peldēšanu, futbolu, volejbolu, basketbolu, rokasbumbu, tenisu, galda tenisu, hokeju (ziemas periodā), vieglatlētiku un citiem sporta veidiem.
Iedzīvotāju skaits kopš 1991. gada turpina samazināties un pilsēta pazaudēja jau 5432 iedzīvotājus pa 21 gadu, tas ir par 17% iedzīvotāju skaits samazinājās salīdzinot ar 1991.gadu.
Pēdējie lielākie būvobjekti ir lielveikali un tirdzniecības centri. Tie patiešām ir milzīgi un aizņem vairāk kā 5000m2 lielas platības. Vislielākais veikals aizņem vairāk kā 8 000m2 tikai zem jumta, neieskaitot stāvvietu un atvērtās telpas, tas ir būvmateriālu veikals-noliktava „DEPO”, otrs lielākais ir tirdzniecības centrs „Jēkabpils centrs”, kas aizņem 6307m2.
…
1 SATIKSMES INFRASTRUKTŪRA 1.1 Autoceļi 1.2 Sabiedriskais transports 1.3 Dzelzsceļš 1.4 Gaisa satiksme 1.5 Ūdens 2 SAKARI 3 ENERĢĒTIKA 4 SOCIĀLĀ INFRASTRUKTŪRA 4.1 Veselības aprūpe 4.2 Aizsardzība un drošība 4.3 Izglītība 4.4 Kultūra 4.5 Sports un atpūta 4.6 Ēdināšana 5 VIDES INFRASTRUKTŪRA 6 RAŽOŠANA 7 IEDZĪVOTĀJI 8 VEIKALI
-
Gulbenes rajona satiksmes tehniskā infrastruktūra un transports
Research Papers23 Economics, Communications, Transport, Business
- Jēkabpils infrastruktūra
-
Sakaru līnija Jēkabpils - Rēzekne
Research Papers20 Computers, Consumer Electronics, Communications, Transport
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sakaru līnija Jēkabpils - Rēzekne
Research Papers for university20
Evaluated! -
Gulbenes rajona satiksmes tehniskā infrastruktūra un transports
Research Papers for university23
-
Beļģijas tūrisma saimniecība
Research Papers for university9
-
ES līdzfinansēto projektu ieviešanas ietekme uz Latvijas tautsaimniecības attīstību
Research Papers for university11
Evaluated! -
Raiskums, pagasta apraksts, attīstības iespējas
Research Papers for university11