Ideja ir specifiska doma vai koncepts, kas rodas cilvēka prātā domāšanas rezultātā.
Uzsākot jebkuru biznesu, tā pamatā jābūt idejai. Idejas radīšanu sauc par idejas ģenerēšanu. Viens no izplatītākajiem veidiem, ir rast biznesa ideju sev zināmā un tuvā sfērā, bet tikpat labi, par labu ideju var kļūt Tavs hobijs, profesionālās iemaņas un prasmes, vai kāds cits ierosmes avots.
Idejas attīstība
Laba plānošana ir pamats uzņēmējdarbības uzsākšanai. Svarīgi ir ieplānot galvenos posmus jeb pārbaudes punktus produkta/pakalpojuma izstrādes stadijā, kā arī noteikt, kas jāsasniedz katrā no tām. Pārbaudes punktu galvenais mērķis ir ļaut Tev pieņemt lēmumus par tālāko projekta attīstību.
Atkarībā no produkta vai pakalpojuma, galvenie attīstības posmi varētu būt:
Biznesa ideju ģenerēšana, formulēšana, atlase un izvērtēšana;
Pirmie aprēķini;
Biznesa plāna sagatavošana;
Finansējuma piesaiste;
Uzņēmējdarbības uzsākšana – reģistrācija;
Licences un atļaujas;
Nodokļi un nodevas;
Birojs;
Personāls;
Informācijas apkopošana.(1)
Daudzu, šobrīd veiksmīgu uzņēmēju veiksmes pamatā ir bijusi spēja saprast, ka noteiktas preces vai pakalpojumi kādā konkrētā reģionā ir nepietiekami, līdz ar to, uzsākot savu biznesu tiek aizpildīta kāda tirgus niša. Biznesa idejai ir jābūt konkurētspējīgai, tāpēc vispirms būtu jāizpēta, cik daudzi no apkārtējiem cilvēkiem vēlētos un būtu spējīgi maksāt par šo preci vai pakalpojumu.
…