Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:828783
 
Evaluation:
Published: 22.11.2021.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Karjeras izglītība    5
1.1.  Karjeras konsultants skolā    8
1.2.  Karjeras izglītības nepilnības skolās    10
1.3.  Interneta resursi karjeras izglītības kontekstā    11
1.4.  Karjeras izglītības aktualizēšanas pieredze skolās    13
1.4.  Secinājumi    15
2.  Sociālās zinības    17
2.1.  Sociālo zinību programmas parauga analīze    17
2.2.  Sociālo zinību standarta analīze    18
2.3.  Sociālo zinību mācību literatūra 6.klasē    19
2.4.  Secinājumi    22
3.  Pusaudžu vecumposma īpatnības    24
3.1.  Pusaudžu attīstības izmaiņas skolā    24
3.2.  Secinājumi    25
  Secinājumi    26
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    27
Extract

Secinājumi
Karjeras izglītība ir jābūt būtiskai izglītības sistēmas sastāvdaļai kā vidusskolas posmā, tā arī sākumskolas beigu posmā, t.i., 6.klasē, taču izvērtējot gadījuma izlases skolu mājaslapas, analizējot sociālo zinību mācību priekšmeta standartu, programmas paraugu un mācību līdzekļus, parādās pavisam cits skats.
Karjeras izglītība skolā sastāv no vairākiem posmiem, kas viens bez otra ir nepietiekami. Skolēniem ir gan jāprot sevi izvērtēt, apzināties savas prasmes, vērtības, gan arī izpētīt aktuālās darba profesijas, izzināt esošo darba tirgu. Bieži vien izglītības iestādēs balstās tikai uz sevis izzināšanu, taču neturpina to analizēt tālāk, saistot kopā ar kādām profesijām. Darba burtnīcas parāda to, ka viena mācību tēma 6.klasē ir par nākotnes karjeru, par sapņu profesiju, taču tā tiek ļoti maz apspēlēta. Nelielais mācību stundu skaits, kas ir atvēlēts karjeras tēmai, atļauj veikt sevis izvērtēšanas darbus, taču neatļauj aicināt vairākus profesiju pārstāvjus ciemos, lai tie pastāstītu par sevi, vadītu nodarbības, kas skolēniem ir būtiski un svarīgi – redzēt reālu profesijas pārstāvi, dzirdēt viņa pieredzes stāstus.
Apskatot izglītības iestāžu publiski pieejamās mājas lapas, var novērot, ka ar vien vairāk un vairāk skolās parādās pedagogs – karjeras konsultants, kas izstrādā karjeras izglītības programmu, organizē ar karjeru saistītus pasākumus, nodarbības, gan sākumskolas posmā, gan pamatskolas un vidusskolas posmā. Nevienā no izvēlētajām izglītības iestāžu mājas lapām autors neatrada informāciju par karjeras izglītības saistīšanu ar sociālo zinību mācību priekšmetu.
Sociālo zinību mācību priekšmeta standartā ir atrodamas apgūstamās prasmes, kas tiešā vai ne tiešā veidā tiek iekļautas karjeras izglītības kontekstā, tomēr tādu ir ļoti maz. Sociālo zinību programmas paraugā 4.-6.klases posmā ir atrodama tikai viena tēma, kur iesaistīt karjeras izglītības tēmu bez papildus skolotāja iniciatīvas, taču pārējās tēmās karjeras tēma iesaistāma tikai ar būtisku skolotāja vēlmi, iniciatīvu, ideju domāšanas un realizēšanas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register