Filosofiskā atšķirības Karnapam un Kvainam ir plašas un principālas beigās, taču ieskājams, ka tās izveidojās tik ļoti atšķirīgas, jo paši pamati bija diezgan līdzīgi un novirzīšanās no tiem viegli izsekojama. Pašreiz dominējošais uzskats ir, ka Kvains ir pārspējis Karnapu, kaut vai tamdēļ, ka viņa iespaids vēl joprojām ir aktuāls pretēji Karnapa iespaidam, par kuru jau gandrīz 30 gadus runa vairāk kā filozofijas vēstures kontekstā. Protams, tam ir stipra saistība ar abu filozofu dzīves ilgumu.
Aspekts, kurā centīšos veikt salīdzinājumu, būs saistīts izmaiņām epistemoloģiskajā diskursā, saistītajam ar zinātnes pasaules uzskatu satura un priekšstatu struktūras visaptverošām izmaiņām. Loģiskā pozitīvisma ietvaros uzskati attiecībā uz dispozīciju ir mainījusies vairāk kārt, tā arī nenonākot pie doktorīnas, kura būtu pilnībā pieņemama. Tas attiecas tieši uz Carnapa diviem darbiem – „The Methodological Character of Theoretical Concepts” un „Testability and Meaning”…