Sauers uzskata, ka visbiežāk ģeogrāfs ir dzimis un ticis uzaudzināts apkārtējās vides ietekmē, un tikai vēlāk nonācis citu zinātnieku redzeslokā kā potenciāls nākamais zinātnieks. Jau pieredzējušie zinātnieki, viņaprāt, ir kā talantu meklētāji, tikai viņu darbs ir vēl grūtāks, jo cik gan populāra ir ambīcija kļūt par ģeogrāfu? Skolas vecuma bērni par to nesapņo un arī studēt ģeogrāfiju vēl nenozīmē kļūt par zinātnieku. Pat ja tā notiek, vairums jauno ģeogrāfu ātri vien zaudē interesi par ģeogrāfiju un par tiem vairs nekas netiek dzirdēts. Tātad, kā lai mēs atrodam cilvēkus ar nebeidzamu interesi par šo nozari un vēlmi patstāvīgi uzlabot savas zināšanas?
Protams, ģeogrāfa izglītībā liela nozīme ir skolām, kurās viņš ir mācījies. Sauers atzīst, ka mācīties labā skolā ir apsveicami, taču nevajadzētu to pārvērtēt. …