Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:424079
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.02.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Rezumējums   
  Ievads   
  Pārliecināšanas definēšana   
  Attieksmes   
  Attieksmju veidošanās   
  Attieksmju maiņa un pārliecināšana   
  Komunikators   
  Ziņojums   
  Kanāla faktors   
  Saņēmēja faktors   
  Ķermeņa valoda   
  Teritorijas un zonas   
  Žesti   
  Pozas   
  Mīmika   
  Skatiens jeb acu signāli   
  Ķermeņa valodas loma pārliecināšanā   
  Diskusijas daļa   
  Nobeigums   
Extract

Pārliecināšanas galvenais mērķis ir citu cilvēku attieksmju maiņa. Līdz ar to pārliecināšanas psiholoģiskie mehānismi vienlaikus ir arī attieksmju maiņas mehānismi.
Pārliecināšanas rezultātā veidojas jaunas attieksmes, rodas viedokļu un uzvedības maiņa.
Mūsdienās gan reklāmas, gan dažādas PR kampaņas ir veidotas ar mērķi pārliecināt. Bieži arī mediji pilda šo funkciju. Lai panāktu sev vēlamo indivīdu rīcību, jācenšas ietekmēt un mainīt cilvēku attieksmes.
Pārliecināšanu iespējams panākt kā verbāli, tā arī neverbāli. Lai gan svarīga ir ne tikai informācija, ko jācenšas sniegt indivīdam, tikpat nepieciešams ir, lai vide un konteksts būtu piemēroti attiecīgajai informācijai.
Svarīgi, lai arī ķermeņa valoda (žesti, mīmika, pozas) papildinātu teikto. Tādējādi iespējams gūt vēl labāku rezultātu.
Šobrīd pasaulē dominē pārliecinoši ziņojumi, kas bieži vien piesaista mūsu uzmanību, maina attieksmes un uzvedību. Cilvēku piekrišanu var panākt ļoti daudzos veidos, taču visizplatītākais ir reklāma. ASV komunikāciju speciālists Neils Postmens (Neil Postman) atzinis, ka Amerikā dzīvojošs 20 gadus vecs jaunietis šobrīd jau ir redzējis aptuveni miljonu reklāmu, kas liecina par aktīviem piekrišanas panākšanas mēģinājumiem šajā (un ne tikai) valstī.
Senajā Grieķijā pārliecināšana bija viens no galvenajiem ieročiem ne tikai kā uzvarēt tiesas prāvas, bet arī kā panākt varu pār citiem. Pārliecināšana jeb retorika (zinātne par runas mākslu; daiļrunas teorija)1 tolaik bija viens no galvenajiem mācību priekšmetiem, ko mācīja jaunajiem grieķiem.
Grieķu filozofs Aristotelis (Aristotle) - viens no pirmajiem retorikas pētniekiem nosauca to par „zinātni, kas apskata pārliecināšanas iespējamo nozīmi”2. Balstoties uz Aristoteļa pētījumiem, pārliecināšana var būt balstīta uz šiem trim komponentiem - etoss, patoss un logos, kur logos ir ticamības panākšana, etoss - loģisku argumentu izklāstīšana, savukārt patoss – emociju saviļņošana3.
Romiešu orators Cicerons (Cicero) identificēja piecus pārliecinošas runas komponentus- pierādījumu un argumentu atrašanu, to sakārtošanu kārtībā, māksliniecisku saskaņošanu, to iegaumēšanu un visbeidzot – to prasmīgu pasniegšanu. Vēl viens romiešu orators – Kvintilians (Quintilian) šim apgalvojumam pievienoja vēl vienu komponentu – jābūt ne tikai labam oratoram, bet arī ‘labam cilvēkam’.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1142011
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register