-
Ķermeņa valoda
Nr. | Chapter | Page. |
ĶERMEŅA VALODA | 1 | |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 6 | |
1. | Neverbālā komunikācija, tās līdzekļi | 7 |
1.1. | Žesti | 7 |
1.1.1. | Žesti – ilustratori | 7 |
1.1.2. | Žesti – regulatori | 8 |
1.1.3. | Žesti – adaptori | 8 |
1.1.4. | Emblēmas un afektori | 9 |
1.2. | Pozas | 10 |
1.3. | MĪMIKA | 11 |
1.4. | INTONĀCIJA | 12 |
1.5. | VIZUĀLAIS KONTAKTS | 12 |
1.6. | SASKARSMES DISTANCE | 13 |
2. | Pētījums par ķermeņa valodas izpratni jauniešu vidū | 15 |
2.1. | Aptaujas par ķermeņa valodu rezultātu analīze | 15 |
2.2. | Aptaujas par konkrētu pozu nozīmi rezultātu analīze | 20 |
Secinājumi | 23 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 24 | |
PIELIKUMS Nr.1 | 25 | |
PIELIKUMS Nr.2 | 26 |
Dzīvojot sabiedrībā, cilvēks diendienā kontaktējas ar citiem. Informācija tiek nodota ne tikai ar vārdu palīdzību, bet saskarsmes procesā cilvēki papildina un padziļina runas saturu ar mīmiku, žestiem, pozu vai balss toni. Šo saskarsmes veidu, kad runā cilvēka ķermenis, sauc par neverbālo saskarsmi.
Ķermeņa valoda nemelo – tajā ir daudz mazāk apziņas radītu, mākslīgu un nepatiesu elementu un apzināti to kontrolēt ir grūti, ja ne pat neiespējami. Ķermenis ir tas, ka ļoti daudz izsaka par cilvēku, viņa rīcības motīviem un instinktiem.
Tēmu „Ķermeņa valoda” es izvēlējos tādēļ, ka vēlējos apgūt prasmi atpazīt informāciju, ko cilvēki sniedz ar ķermeņa valodu, saprast, ko viņi patiesībā domā un jūt, uzminēt sarunu partnera attieksmi. Šī tēma man aktuāla ir arī tādēļ, ka nākotnē esmu plānojusi apgūt zīmju valodu, kuras pamatā ir ne tikai stingri noteiktas zīmes, bet nozīmīga loma atvēlēta arī mīmikai un žestiem.
Darba mērķis ir sniegt informāciju par neverbālās komunikācijas elementu – ķermeņa valodu, apskatīt biežāk novērotās pozas un žestus, apzināties ķermeņa valodas nozīmi cilvēku savstarpējā saskarsmē. Uzzināt, kādu nozīmi mīmikai un žestiem savā dzīvē piešķir 15 – 18 gadīgi jaunieši.
Lai sasniegtu mērķi izvirzīti sekojoši darba uzdevumi:
1.Sniegt teorētisku materiālu par cilvēku ķermeņa valodas pamatelementiem
2.Novērot apkārtējo cilvēku ķermeņu valodu un žestus.
3.Izveidot anketu par ķermeņa valodu, veikt anketēšanu, apkopot un analizēt rezultātus.
4.Izveidot aptauju par noteiktu pozu nozīmi, novērtēt vai jaunieši atpazīst ķermeņa valodas sniegtos signālus.
Darbā izmantotās metodes:
1.Teorētisko uzziņas materiālu vākšana, apkopošana un analīze.
2.Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījumu metode.
Kā uzziņas avoti izmantoti vairāki vispāratzītu autoru darbi par saskarsmi, organizāciju psiholoģiju, neverbālo komunikāciju. Aptaujas anketa tika veidota elektroniski.…
10.klases skolnieces zinātniski pētnieciskais darbs psiholoģijā "Ķermeņa valoda". Darbs iesniegts Iļģuciema vidusskolā. Saņemtais novērtējums: 10. Darba mērķis: sniegt informāciju par neverbālās komunikācijas elementu – ķermeņa valodu. Darba uzdevumi: sniegt teorētisku materiālu, izveidot anketu par ķermeņa valodu, veikt anketēšanu un analizēt rezultātus.
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ķermeņa valoda
Research Papers for secondary school25
-
Viens no neverbālās komunikācijas veidiem - ķermeņa valoda
Research Papers for secondary school10
-
Ķermeņa valoda
Research Papers for secondary school4
-
Ķermeņa valoda - Alans Pīzs un citi
Research Papers for secondary school7
Evaluated! -
Žestu valoda. Ķermeņa valoda
Research Papers for secondary school2