Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:338214
 
Evaluation:
Published: 26.01.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  Lumière kinematogrāfs    3
3.  Edisona vitaskops    3
4.  Kinoteātru rašanās    4
5.  Pirmās japāņu uzņemtās filmas    4
6.  Kino tālākā attīstība    6
7.  Edo perioda optiskās ierīces    6
8.  Kacuben jeb benši    7
9.  Makino - Onoe filmas    11
10.  Pārmaiņas kino Taišō demokrātijas laikā    11
11.  Filmas pēc 1931.gada    13
12.  Secinājumi    14
13.  Izmantotā literatūra un elektroniskie resursi    16
Extract

12. Secinājumi
Arī Japānā tāpat kā lielākajā daļā pasaules valstu kinematogrāfijas vēsture
aizsākās ar mēmo filmu ēru. Japāņu kino aizsākumi datējami ar 1896. gadu, kad valstī no Francijas un ASV tika ievesta kino tehnika. Jau gadu vēlāk paši japāņi izmēģināja roku filmu veidošanā, bet tikai 1899.gadā viņiem izdevās veiksmīgi radīt pirmo filmu „Geišu roku deja”. Tā kā lielākā daļa agrīno filmu bija bez izmaiņām uzņemtas tradicionālā teātra izrādes, japāņi pamazām sāka uztvert kino kā teātra atvasinājumu.
Japāņu tradicionālajā teātri – bunraku, kabuki, nō – vairākus gadsimtus bija
eksistējusi sena mutvārdu tradīcija. No tās tad arī dzima benši jeb kacuben, saukti arī
par „tumsas dzejniekiem”. Tā kā pirmie filmu režisori kino uzņemšanā neizmantoja
nekādas inovatīvas kinematogrāfijas tehnikas, tad visa atbildība par filmas
komerciālajiem panākumiem gūlās uz benši pleciem. Stāstnieku ietekme uz filmām kļuva tik liela, ka pat pēc 1908. gada skaņas filmu adventes citviet pasaulē, Japānā benši turpināja eksistēt līdz pat divdesmitā gadsimta trīsdesmitajiem.
Vēl kāda unikāla japāņu kino iezīme bija onnagata izmantošana sieviešu lomu
atveidošanai līdz pat divdesmitā gadsimta divdesmitajiem gadiem, kad, ietekmējoties
no ārzemju filmām, kinematogrāfijā ienāca jaunas vēsmas. Kino bija kļuvis par masu
kultūras sastāvdaļu. Jaunā kinematogrāfu paaudze sāka eksperimentēt ar rietumu
tehnikām, lai radītu pēc iespējas reālistiskākas filmas. Japāņu publikai bija apnikušas pēc teātra lugu un folkloras stāstu motīviem veidotās filmas, kuru sižets un beigas visiem bija zināmi. Tāpat kā Rietumos arī Japānā šajā laikā popularitāti baudīja cīņu filmas – čambara, kas daudz ko bija aizguvušas no Rietumu vesterniem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1346464
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register