1.7 Klaņa vāka piestiprināšana
Klaņa vāka piestiprināšanas veidi var būt divējādi: otto piestiprinot ar caurejošām klaņa skrūvēm un uzgriežņiem; klaņa vāku pieskrūvējot ar necaurejošām skrūvēm –vītne šajā gadījumā ir iegriezta klaņa apakšējās galvas urbumos. Klaņa vāka piestiprināšanai izmantoto skrūvju galvas, var būt izveidotas ar nofāzējumiem vai bez tiem. Lai klaņa vākam nebūtu nobīdes attiecībā pret klaņa apakšējo galvu, to ir nepieciešams centrēt. Klaņa vāku centrē: ar centrējošām buksēm; ar centrējošo jostiņu; ar centrējošo tapiņu (metodi pielieto reti, piemēram, automobiļa Ford motoram). Bez iepriekš minētajiem var tikt izmantoti sekojoši centrēšanas paņēmieni: centrēšana ar klaņa skrūvi, kas ir iepresēta klaņa apakšējās galvas urbumos un skrūvei ir izveidota centrējošā jostiņa; klaņa skrūvei par centrējošo elementu kalpo tās rievotā daļa; centrēšana izmantojot vairākas metodes (kombinētais paņēmiens).
SECINĀJUMI
Es uzzināju no kā izgatavo klani, klaņa sastāvdaļas, maksimālo klaņa temperatūru, ko viņš var izturēt un priekš kam viņš ir vajadzīgs motorā. Es noskaidroju kā var klani nofiksēt. Uzzināju kā var nocentrēt klaņa vāku ar slīpo dalījuma plakni. Lasot materiālus noskaidroju arī citas noderīgas lietas. Man liekas, ka mans referāts ir interesants un nākotnē es varēšu to izmantot, kā atkārtošanas līdzekli, vai kā palīgmateriāls citam. Man bija ļoti interesanti rakstīt šo referātu, jo uzzināju priekš sevis jaunu informāciju.
…