Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:825440
 
Evaluation:
Published: 01.05.2006.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Klasicisms    4
1.1.  Klasicisms mūzikā    4
1.2  .Klasicisms Francijā    5
2.  Klasicisma autori    6
a)  Jozefs Haidns    6
b)  Volfgangs Amadejs Mocarts    7
c)  Ludvigs van Bēthovens    8
  Nobeigums    10
  Izmantotās literatūras saraksts    11
Extract

Klasicisms [no latīņu valodas - classicus paraugs-] – mākslas stils un tam atbilstošā estētikas teorija laikposmā no 17.gs. līdz 19.gs. sākumam.

Klasicisms izveidojās laikā, kad notika pāreja no feodālisma iekārtas uz kapitālismu, un tā principos atspoguļojās gan absolūtās monarhijas kultūras tendences, gan topošās buržuāzijas estētiskie uzskati.
Klasicisms bija saistīts ar apgaismības laikmetu un balstījās uz filozofiskā racionālisma idejām. Par paraugu klasicisms izvirzīja antīko literatūru un mākslu, taču sižetiskās situācijas, tēli un raksturi tika bagātināti ar jaunu idejisku saturu. Tika cildinātas vispārnacionālas intereses un pievērsta uzmanība cilvēka psiholoģijai, izcelta varonība, augsti tikumiskie ideāli.

1.1.Klasicisms mūzikā

Mūzikā klasicisma attīstībā iezīmējās divi posmi:
17.gs. klasicisms, kas izauga no renesanses tradīcijām un attīstījās daļēji cīņā, daļēji mijiedarbībā ar baroka mākslu,
18.gs. klasicisms, kas pauda franču apgaismības idejas.

Parasti Rietumeiropā par klasicismu uzskata tikai tā otro posmu, bet pirmo attiecina uz baroku, taču 17.gs. mūzikā klasicisms daudzējādā ziņā bija antitēze1 barokam. Spilgtākais klasicisma pārstāvis 17.gs. bija Dž. B. Lulli (1632. - 1687). Viņa operas radās tiešā P. Korneija un Ž. Rasina traģēdiju ietekmē. Operu sižeti bija cieši saistīti ar antīko mitoloģiju, un tajās tika apdziedāti absolūtisma laikmeta ideāli. Dž. B. Lulli liriskajai traģēdijai piemita vienots, izturēts raksturs, stingra uzbūves loģika. Tās sfēra bija cēls heroisms2 un spēcīgas, cildenas kaislības. Taču Dž. B. Lulli daiļradei piemita arī baroka iezīmes, kas izpaudās viņa operu krāšņajos iestudējumos ar daudziem deju numuriem, procesijām un ainām. Līdzīga klasicisma un baroka elementu sintēze raksturīga arī itāļu nopietnās operas (opera seria) žanram, kas izkristalizējās Neapoles operas skolā A. Ceno īstenotās dramaturģiskās reformas rezultātā (pēc franču klasicistiskās traģēdijas parauga). Heoriskā opera seria ieguva žanrisku un konstruktīvu vienotību – tika reglamentēti dažādu mūzikas formu tipi un dramaturģiskās funkcijas. Bet bieži šī vienotība izrādījās formāla, priekšplānā izvirzījās intrigas pievilcība un dziedātāju virtuozā vokālā meistarība. Gan itāļu opera seria, gan Dž. B.Lulli tradīciju turpinātāju daiļrade liecināja par klasicisma zināmu pagrimumu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1195391
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register