IV. Secinājumi
Hipotēze – Klientu apkalpošanas sfērā strādājošas sievietes apģērbs ietekmē kopējo organizācijas imidžu, - apstiprinājās.
Veicot pētījumu rezultāts ir tāds, ka cilvēkiem pirmo iespaidu par otru rada tieši ārējais izskats, viņi arī neatgrieztos organizācijā, kur iepriekš viņus apkalpoja neatbilstoši apģērbies darbinieks. Viss piemērotākais apģērbs klientu apkalpošanas sfērā strādājošai darbiniecei, pēc manu respondentu domām, ir vai nu uzņēmuma vienotais apģērbs (forma), vai arī lietišķais stils. Ar lielu procentuālo pārsvaru (74%), hipotēze, vai klientu apkalpošanas sfērā strādājošas sievietes apģērbs ietekmē kopējo organizācijas imidžu, apstiprinājās.
V. Nobeigums
Lai pasniegtu sevi un organizāciju no labās puses, darbiniekiem darbā vajadzētu izvēlēties lietiško stilu. Tas klientiem liek cienīt Jūs, un tādā veidā tiek radīts nopietna cilvēka iespaids, kuru respektē. Darba devējiem vajadzētu padomāt, vai ieviest vienotu darbienieku apģērbu, vai arī darba līgumā minēt punktu, par lietišķā stila ievērošanu darba laikā.
Sievietes apģērba izvēli ietekmē ļoti daudz un dažādi faktori: viņas iekšējā pasaule, pašsajūta, sociālais stāvoklis, zemapziņas vēlmēs, kā arī temperaments un psiholoģiskais rakstura tips. Brīžiem viņas pašas nesaprot, vai arī viņām īsti nav gaumes, izvēloties apģērbu darbam. Sievietes ir ar ļoti dažādiem temperementiem, un ta kā apģērbs ir viens no cilvēka izteiksmes līdzekļiem, tad ar to būtu jārēķinās darba devējam.
Piespiežot cilvēku valkāt nepiemērotas krāsas apģērbu, vai ilgstoši atrasties nepiemērotas krāsas telpās, var strauji pasliktināties viņa pašsajūta, darba spējas, rasties agresivitāte, vai gluži otrādi atslābums, depresija, neticība saviem spēkiem, tādēļ darba devējam izvēloties vienotu darbienieku apģērbu, tomēr vajadzētu apspriesties ar psihologu par tā krāsas izvēli.
…