Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:112891
 
Evaluation:
Published: 02.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Situācijas teorētiskā analīze    4
2.1.  Komformisms    4
2.2.  Deindividualizācija    5
3.  Nobeigums    6
4.  Izmantotā literatūra    7
Extract

Par komformisma un deindividualizācijas, kā psiholoģisko fenomenu grupā, teorētiskās analīzes pamatu esmu izvēlējies situāciju, kas piedzīvota savā darba praksē strādājot valsts iestādē.
Kā iestādes rajona nodaļas vadītājam, manos pienākumos ietilpst arī rajona nodaļas saimnieciskās apgādes nodrošināšana. Šajā konkrētajā gadījumā bija nepieciešams iegādāties apkures malku nākamā gada apkures sezonas nodrošināšanai. Kārtība, kādā valsts iestādes iegādājas darbam nepieciešamos materiālus un līdzekļus, paredz, ka iestādes vadība pēc amatpersonas pieprasījuma izdot rīkojumu iestādē izveidotai speciālai komisijai veikt cenu aptauju. Kad pēc saņemtajiem piedāvājumiem veikta cenu aptauja, pamatojoties uz šīs komisijas protokolu, seko iestādes vadītāja rīkojums noslēgt līgumu ar izvēlēto piegādātāju un veikt apkures malkas iepirkšanu. Cenu aptaujas procedūras būtība slēpjas faktā, ka nepieciešams atrast piegādātāju, kas par iespējami zemāku pakalpojuma cenu nodrošina pircēja noteiktajām kvalitātes prasībām (sausa, skaldīta, ar piegādi utt.) atbilstošu preci. Kad visa procedūra ir paveikta un es ierodos noslēgt līgumu, atgadās kāds pārpratums – izrādās izvēlētais piegādātājs ir pieļāvis kļūdu, iesniedzot piedāvājumu un apkures malkas cenā nav iekļāvis pievienotās vērtības nodokli (18%), kas sadārdzina malkas cenu par Ls 1,80 kubikmetrā. Šādā situācijā konkrētais piegādātājs, neskatoties uz preces kvalitāti, vairs neatbilst izdevīgākajam variantam citu pretendentu starpā. Firmas pārstāvis, protams, atvainojas par sagādātajām neērtībām un piedāvā vienoties savādāk, lai radušās domstarpības novērstu. Ir vairāki varianti – 1) iegādāties nedaudz mazāk malkas, lai līguma kopējā summa paliktu nemainīga vai 2) radušos cenu starpību apmaksāt par preces piegādi, ko būtu iespējams noorganizēt nekavējoties, tajā pašā dienā, nevis nedēļas laikā, kā to paredz līgums un 3) nenoslēgt līgumu un atkārtot visu iepirkuma procedūru no jauna vēlreiz uzaicinot pretendentus iesniegt piedāvājumu.
Katrs no šiem variantiem sevī ietver kādu trūkumu – pirmajā gadījumā nepietiks malkas visai sezonai, otrajā – cena izrādās augstāka par sākotnēji noteikto, tomēr arī mums kā pircējiem ir grūti atteikties no pieņemtā lēmuma, jo atkārtota procedūra aizņems pietiekoši daudz laika un iepriekš veiktais komisijas darbs ir pilnīgi bez rezultāta. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1189538
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register