Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:644276
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Zināšanas    3
2.  Kompetence    5
3.  Māsas profesionālā kompetence    11
  Literatūras saraksts    14
Extract

Būtiska loma māsas praksē ir prasmēm, jo māsas ikdiena ir ne tikai intelektuāla, bet arī daudzas darbības pacientu veselības aprūpē ir jāveic ar rokām, pie tam pamatā jābūt zināšanām kā tās veikt. Jēdziens „prasme” tiek definēts kā: „Māka veikt kādu darbību atbilstoši nepieciešamai kvalitātei un apjomam; darbības izpildes priekšnosacījums. Tāda zināšanu, darbības paņēmienu apguves pakāpe, kas ļauj apgūto izmantot mērķtiecīgā darbībā. Daļa prasmju cilvēks apgūst dabiskā pieredzes procesā, citas apzināti vingrinoties pats vai speciālista vadībā. prasme veidojas daudzpusīgos, atkārtotos vingrinājumos un var pilnīgoties bezgalīgi”(16). vai otrs jēdziena „prasme” skaidrojums: „ gatavība izmantot zināšanas dažādu darbību izpildē sauc par prasmēm”.
Zināšanas var būt dažādas, piemēram, teorētiskas un praktiskas. Teorētiskās zināšanas ir zināšanas par faktiem, notikumiem, pētījumu rezultātiem. Tās ir vispārējas zināšanas, kas ietver sevī ” zināt par ....”, zināt, ka...” un sniedz atbildes uz jautājumu ”kāpēc vai kā dēļ”. Teorētiskas zināšanas ir zināšanas, kuras var izteikt ar jēdzienu palīdzību (7). Māsu literatūrā daži autori kā Meleis (1985) un Benner (1984) zināšanas ir iedalījuši divās lielās grupās: ” zināt kā” un ”zināt, ka”. Autori definē tos kā rīcības prasmi, un praktiskās zināšanas idenficē ar „zināt kā”. ”Zināt kā” sastāv no praktiskās pieredzes un prasmēm, tās ietver arī teorētiskās zināšanas, kuru avots ir grāmatas un pētījumi, bet bieži ”zināt kā” zināšanas ir iegūtas ar prakses un pieredzes palīdzību. Benner uzskata, ka praktiskās zināšanas tiek iegūtas laika gaitā papildinot pieredzi un analizējot to ar teorētisko zināšanu palīdzību. Savukārt ”zināt, ka” vairāk ir teorētiskās zināšanas(12,18).
Teorētiskās zināšanas ir svarīgs izejas punkts māsu profesijā un praksē. Prakse ir: ” praktiska darbība teorētisko zināšanu nostiprināšanai”( 16). Teorētiskās zināšanas ir nepieciešamas, lai māsa spētu izvērtēt pacienta veselības aprūpes iespējas, kā arī, lai māsa spētu rīkoties.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1311205
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register