Par komunikāciju būtu jāzin, lai varētu uzlabot vai izveidot iekšējo komunikāciju kolektīvā, izprast efektīvas iekšējās komunikācijas nozīmi mērķu sasniegšanā, organizācijas kultūras veidošanā un ārējā tēla veidošanā. Iekšējās komunikācijas funkcija ir ļoti svarīga veiksmīgā darbībā. Citi šo funkciju parasti nenovērtē pietiekami, uzskatot to vienīgi par informācijas apmaiņu. Iekšējā komunikācija atbalsta mērķu sasniegšanu un izdzīvošanu pastāvīgi mainīgā biznesa vidē. Veiksmīga komunikācija veicina biznesa mērķu sasniegšanu, jo atbalsta savstarpēju izpratni starp dažādām struktūrvienībām. Veiksmīga komunikācija veido arī labu ārējo tēlu. Es sniedzu mazu ieskatu kas ir komunikācija, lai saprastu tās nozīmi dzīvē, darbā ar citiem un sava ārējā tēla veidošanai. Lai rosinātu ikvienam apzināties savu lomu komunikācijas veidošanā ar cilvēkiem. Komunikācija ir process, kurā partneri cenšas realizēt savus mērķus, vajadzības, intereses, savstarpēji ietekmējot viens otru. Komunikācijā svarīgi ir ne tikai parūpēties par informācijas nodošanu, bet īpaši par informācijas uztveršanu. Mans mērķis ir sniegt ieskatu komunikācijā, lai tas būtu saprotams un to varētu atcerēties. Ir izpētīts, ka cilvēki verbāli nodod mazāko informācijas daļu, un lielākā informācijas daļa tiek sniegta dažādu neverbālo izteiksmes līdzekļu palīdzību. Neverbālais komunikācijas veids bieži ir neapzināts, tādēļ tas lielākoties parāda cilvēka patieso attieksmi un izjūtas. Tomēr dažādu iemeslu dēļ mēs cenšamies izlikties citādāki nekā esam, piemēram, lai slēptu savu nervozitāti, lai citi neuztrauktos par mums, lai izliktos labāki nekā patiesībā esam, utml. Vai ir brīži, kad mēs nekomunicējam? Piemēram, ja sapulcē kāds cilvēks ir kluss, vai tas nozīmē, ka viņš nekomunicē? Arī klusējot un neko nesakot šis cilvēks pauž savu attieksmi un izjūtas, tātad sniedz informāciju par sevi. Ir jāmācās apzināties un vadīt savas emocijas.
Komunikācijas definīcija: Komunikācija ir informācijas apmaiņas process starp partneriem. Saskarsmē cilvēki apmainās ar idejām, faktiem, uzskatiem, jūtām, noskaņojumiem. Komunikācijas laikā informācija tiek ne tikai nodota, bet arī radīta, precizēta, attīstīta. Informācijas apmaiņa notiek subjektu attiecību sistēmā, balstoties uz partnera un saskarsmes situācijas uztveri. Komunikācijas procesā parteri cenšas realizēt savus mērķus, vajadzības un intereses, savstarpēji ietekmējot viens otru. Lai darītu savas domas partnerim, cilvēki tās kodē – ietērpj materiālu zīmju sistēmā: vārdos, rakstu zīmēs. Partneris savukārt veic dekodifikāciju-„izloba” no šīm zīmēm ideālo domu saturu.…