Nobeigums
Komunikācija ir visas ikdienas sadzīves pamatā, taču dažādos vecumu posmos to var interpretēt un lietot atšķirīgi. Komunikācijas zināšanas, vēlmes un vajadzības dažādu paaudžu ietvaros var laika gaitā mainīties. Katru no pašreizējām paaudzēm ir definējis kāds unikāls faktoru kopums, kas vēlāk veidojis attiecīgās paaudzes komunikācijas stilu. Efektīva komunikācija ir būtiska ne tikai darba tirgū, bet arī ikdienas dzīvē. Lai gan katrai paaudzei var būt vēlamās saziņas metodes, tas nenozīmē, ka paaudžu saziņai jābūt neefektīvai (Pelta 2019). Izmantojot nedaudz plašākus saziņas rīkus, vienkāršs skaidrojums var palīdzēt sasniegt problēmu risinājumus.
Komunikācija ir attīstījusies līdzi laikam, redzot kā attīstās tehnoloģijas, arī cilvēku saziņa ir sekojusi šim attīstības ceļam. Laika gaitā, cilvēki kontakta uzturēšanai vienam ar otru paļaujas uz savām digitālajām ierīcēm, kas rezultējies ar vien mazākā reālajā saskarsmē. Pandēmijas ietvaros digitālās ierīces palīdzējušas uzturēt kontaktu ar sev tuvajiem, taču pēc ilgāka karantīnas posma, sabiedrībā jūtams nogurums un vēlme pēc dzīvās saskarsmes.
Ir svarīgi informēt vecākās paaudzes par gados jaunāko cilvēku etiķeti, jo bieži tieši stereotipi vai neziņa par otras paaudzes normām, noved pie konflikta situācijas. Protams, jaunākām paaudzēm ir grūti rezonēt, piemēram ar baby boomers paaudzi, kas dzimusi pilnīgi atšķirīgos dzīves apstākļos ar daudz savādākām vērtībām. Taču svarīgi ir informēt, jāmācās ir gan gados jauniem, gan vecāka gadu gājuma cilvēkiem, lai veicinātu veiksmīgas komunikācijas attīstību. Interesanti, ka starppaaudzes, kā piemēram X paaudze, kalpo kā tilts starp Boomeriem un Y paaudzi, jo šī starppaudze ir pabijusi abu uzskatu frontēs, tāpēc tās iesaistīšana divu krasi atšķirīgu paaudžu komunikācijas procesā var veicināt pozitīvu iznākumu.
…