Komunikācija ir informācijas apmaiņas process starp partneriem. Saskarsme cilvēki apmaiņas ar idejām, faktiem, uzskatiem, jūtam, noskaņojumiem. Komunikācijas laika informācija tiek ne tikai nodota, bet arī radīta, precizēta, attīstīta. Informācijas apmaina notiek subjektu attiecību sistēmā, balstoties uz partnera un saskarsmes situācijas uztveri. Komunikācijas procesā partneri cenšas realizēt savus mērķus, vajadzības un intereses, savstarpēji ietekmējot viens otru. [18].
Mūsdienās ir ļoti liela nozīme komunikācijas spējām un prasmēm, tas ne tikai atvieglo mūsu iespējas sazināties ar citiem cilvēkiem, bet arī realizēt sevi sabiedrībā.
No sev nevēlamas informācijas cilvēks mēģina aizsargāties un dara to stingri un noteikti, tādā veidā veidojas komunikatīvās barjeras.[4]
Šī darba mērķis ir uzzināt , kas veido veiksmīgu komunikāciju, kā arī kādi šķēršļi un barjeras var apdraudēt audzēkņu un pedagogu kopējo sadarbību.
Skolas nosaukums un pedagoga vārds darbā ir izmainīts ētisku apsvērumu dēļ.
Kā situācija tiek izmantots dialogs, kuru man to kā piemēru minēja pedagogs intervijas laikā…