Šo referātu un prakses darbu es izvēlējos rakstīt par konfliktiem, kas skar skolēnus un skolotājus. Bieži vien ir dzirdēti stāsti par “jaukajām” skolotāju un skolēnu, kā arī par skolēnu savstrapējām konfliktsituācijām klasē. Kaut arī šis temats ir plašs, šajā darbā tiks apskatīts, kas ir konflikts, kā rodas šie konflikti un kādi būtu risinājumi šo konfliktu likvidēšanā.
Savu prakses novērošanu veicu vienā no Krāslavas pilsētas skolām. Skolas nosaukumu atklāt nevar, jo darbā tiek aprakstīts ļoti nepatīkams konflikts starp skolotāju un skolēniem. Izvēlējos šo iestādi tāpēc, ka tā ir man pazīstama skola un tur ir izveidojis labs kontakts ar skolotājiem. Izvēlējos konkrētas skolotājas stundas tāpēc, kā kādreiz arī mācījos pie viņas. Gribējas pārbaudīt, vai ir mainījusies šī skolotāja un viņas attieksme pret savu darbu un bērniem.
Pētot šo jautājumu, tiek izmantotās sekojošas grāmatas (kā pamatliteratūra) :
Omārova, S.(1994) Cilvēks runā ar cilvēku. Saskarsmes psiholoģija.-R.
Pikeringa, P. Strīdi, nesaskaņas, konflikti.
Konflikta raksturojums
Konflikti ir neatņemama un tāpēc normāla dzīves sastāvdaļa. Plašā nozīmē par konfliktu sauc jebkurus savstarpēji antagoniskus impulsus, intereses, viedokļus, darbības. Konflikts var būt iekšējs – pašā cilvēkā – kā pretēju vēlmju, impulsu sadursme, kura ietekmē cilvēka uzvedību un ceļu uz mērķi, kā arī ārējs – starppersonu (starpgrupu) konflikts, kurā viena puse traucē otrai kādas darbības veikšanā un mērķu sasniegšanā, par cik katrai ir savas intereses. Iekšējo konfliktu tipoloģiju visplašāk ir izstrādājis amerikāņu psihologs K. Levins.…