1.Tirgus ekonomikā katra firma darbojas konkurences apstākļos. Kā atzīmē tirgzinības speciālisti, pētot patērētājus, nedrīkst aizmirst par konkurentiem. Ir svarīgi rūpīgi izpētīt un izanalizēt konkurences vidi, kurā darbojas attiecīgā firma. Vispārējā vidē ir spēki un attīstības tendences, kas vairāk vai mazāk ietekmē visus uzņēmumus. Konkurences vide satur faktorus, kas ir būtiski katram uzņēmumam attiecīgajā nozarē. Galvenie spēki, kas darbojas jebkurā nozarē, ir klienti, konkurenti, piegādātāji un potenciālie preču un pakalpojumu aizstājēji. Konkurences vides analīze katram uzņēmuma ir tieši siastīta ar konkurences novērtēšanu attiecīgajā nozarē. Nozares pievilcību nosaka potenciālā peļņa, kas ir atkarīga no uzņēmuma konkurētspējas. Nozares peļņas potenciālu novērtē, analizējot dažādu, konkurenci ietekmējošu vides spēku savstarējo darbību.
2.Konkurence ir uzņēmuma stratēģija un tāda ekonomiski patstāvīgu uzņēmumu sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārējās preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam.
Konkurence ir ekonomiska sacensība starp tirgus subjektiem.
Konkurences nozīme:
1)Tā ir dzinējspēks, kas stimulē ražotāju uzlabot kvalitāti, ieviest jaunus preču veidus, pakalpojumus...…