-
Konkurences faktora loma tirgzinībā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Konkurence kā tirgzinības sistēmas daļa | 5 |
1.1. | Konkurences būtība un veidi | 5 |
1.2. | Tiešā un netiešā konkurence | 5 |
2. | Konkurences situāciju un vides faktoru raksturojums, to izpētes nepieciešamība | |
3. | Konkurētspējas, uzņēmējdarbības līmeņa un kvalitātes paaugstināšanas kopsakarības | |
4. | Negodīgā konkurence | |
Secinājumi un priekšlikumi | ||
Izmantotās literatūras un avotu saraksts |
Kas ir konkurence? Konkurence ir ekonomiska sacensība (būtībā sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms) starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā. Tā ir cīņa par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. Konkurence ir tirgus neatņemama sastāvdaļa, galvenais stimuls attīstīt ražošanu (pakalpojumus), efektīvi saimniekot. Tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organizatoriski saistīta ar konkurenci. Nākotne ir tiem, kas konkurences kaujas laikā gūst vērā ņemamus panākumus. Zaudētājiem tirgus sadale nespīd, un tie lemti iznīcībai. Konkurence ir ekonomiskā progresa noteicošā svira. Konkurences spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par visaugstāko efektivitāti. Neviens uzņēmējs, liels vai mazs, nevēlas bankrotēt. Pretojoties šai reālajai un reizē drūmajai perspektīvai, tirgus dalībnieki attīsta tādu enerģiju, atraisa tādu iniciatīvu, kas nodrošina drošu progresu. Konkurence ir brīva no administratīviem žņaugiem, priekšrakstiem. Tas nenozīmē, ka konkurence var ignorēt likumdošanu, obligātus valsts apstiprinātus spēles noteikumus.
Reālā ekonomiskā dzīve pierāda, ka tirgus un konkurence ir galvenais mūsdienu ekonomikas attīstības mehānisms. Tirgus funkcionēšanas efektivitāte ir augstāka, jo aktīvāka ir konkurence un jo labāki ir apstākļi tās izpausmei. Runājot par uzņēmumu vai organizāciju sekmēm tirgū, jāatceras, ka gan resursi, gan ienākumi ir ārpus ražošanas, ka ražošanā ir tikai izmaksas. Tāpēc šo izmaksu saskaņošana un racionalizēšana ar ārpus uzņēmuma noritošiem procesiem ir sekmju pamats. Teiktais akcentē mārketinga nozīmi un lomu, bet to savukārt pilnvērtīgi iespējams saprast, vispusīgi izprotot tirgū noritošos procesus un konkurences virzošo lomu tajos. [13., 8.lpp.]
Kas tad ir tirgus un kas ir konkurence? Tirgu var definēt, par pamatu ņemot dažādus aspektus. Tirgus ir teritorija, kurā satiekas pārdevēji un pircēji, lai apmainītos ar to, kas viņiem ir vērtīgs pretējai pusei, tā nodrošinot savu vajadzību apmierināšanu un problēmu atrisināšanu. Tomēr modemā tirgū savstarpējā tikšanās nebūt nav obligāta. Tāpēc tirgu var definēt kā jebkuru apmaiņu, pircējam un pārdevējam vienojoties par darījuma nosacījumiem un cenu, lai galarezultātā apmierinātu savas vajadzības jeb atrisinātu savas problēmas. Apmaiņas procesa pamatā ir noteiktas preces vai noteikta pakalpojuma pieprasījums, ko bieži mēra ar pārdošanas apjomu laika periodā. [13., 8.lpp.]
Mans studiju darba mērķis ir noteikt konkurences kā tirgzinības elementa ietekmi uz uzņēmuma darbību (konkurētspēju).
Lai sasniegtu studiju darba mērķi ir noteikti konkrēti uzdevumi:
1)noskaidrot, kas ir konkurence - kādi ir konkurences veidi;
2)izpētīt konkurētspējas uzņēmējdarbības un kvalitātes kopsakarības;
3)noskaidrot konkurences vides faktorus un to izpētes nepieciešamību;
4)izpētīt negodīgas konkurences izpausmes un īpatnības Latvijas un Eiropas Savienības uzņēmumos;
5)izanalizēt konkurenci regulējošo likumdošanu.
Hipotēze: konkurences situācijai (videi) ir būtiska nozīme tirgzinībā un galu galos tā – konkurētspējas uzņēmējdarbības līmeņa un kvalitātes paaugstināšanā.…
Aplūkoti konkurences ietekmējosīe faktori, kāda loma konkurencei ir uzņēmumā, ar kādu kritēriju palīdzībi var pētīt konkurenci8, konkurences ierobežošana ar likumdošanas p[alīdzību, kā arī konkurences izspiegošana Latvijā un pasaulē
- Izmaiņas automobīļu tirdzniecībā un servisa pakalpojumu sfērā pēc iestāšanās ES
- Konkurences faktora loma tirgzinībā
-
Lursoft IT mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers36 Computers, Consumer Electronics, Economics, Marketing, Advertising
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Negodīgās konkurences tiesiskie aspekti kontekstā ar mārketinga stratēģiju
Research Papers for university8
-
Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija
Research Papers for university6
-
Konkurence Latvijas Republikas konkurences un reklāmas likumā
Research Papers for university15
-
Valsts centrālās bankas loma tautsaimniecībā
Research Papers for university27
Evaluated! -
Investīcijas - būtība un to loma Latvijas valsts ekonomikā
Research Papers for university8