Jau 2009. gadā starp Baltijas jūras reģionu un Centrālāziju sāka kursēt vienīgais regulārais konteinervilciens starp Āziju un ES – Baltika-Tranzit. Šobrīd tiek strādāts, lai pagarinātu tā maršrutu līdz Ķīnai.
Konteineru pārvadājumu satiksmē no Ķīnas un Āzijas valstīm tiek prognozēts ātrs un straujš pieaugums jau tuvākajā nākotnē. Īpaši tas tiek attiecināms uz jūras konteineru pārvadājumiem, kas spēj nodrošināt lielāko kravas plūsmu un lētākās izmaksas. Jūras konteineru pārvadājumu apjomi arī būs nesalīdzināmi lielāki par citiem konteineru pārvadājumu apjomiem.
Nobeigums
Skatoties no zinātnes viedokļa , konteineru pārvadājumu ieviešanu var uzskatīt par ģeniālu loģistikas lēmumu, kas nodrošina transporta koridoru augstvērtīgāku darbu, kravas plūsmu apkalpošanas ātruma paaugstināšanu un transportēšanas izmaksu samazināšanu. Konteineru pārvadājumi ir iespējams nozīmīgākā nozare kravu transportēšanā, kurai nav analogu. Par vienīgo konteineru trūkumu var uzskatīt to ierobežoto ietilpību gan telpā, gan masā.
Galvenā priekšrocība, ko sniedz konteineru pārvadājumi ir tā, ka krava var tikt transportēta „no durvīm līdz durvīm”. Tiek novērsti kravas bojājumi un zaudējumi, kā arī tiek ietaupīts laiks, kas tiktu patērēts, lai pārkrautu kravu no viena transporta līdzekļa uz citu.
Ar katru gadu palielinoties konteineru pārvadājumu skaitam, palielinās nepieciešamība pēc arvien ietilpīgākiem kuģiem. Ostas tiek veidotas, lai tās varētu apkalpot dziļūdens konteineru kuģus, kuru garums sasniedz 430 m un iegrime 17 m. Šī pārvadājuma veida attīstība prasa arī pārējo transporta veidu attīstību, gan dzelzceļa, gan autotransporta.
Šo pārvadājumu sfēru var uzskatīt par vienu no straujāk attīstošo nozaru, kurai jau tuvākajā laikā ir prognozējami lieli investīciju ieguldījumi, kas konteineru pārvadājumu sfēru pacels vēl augstākā līmenī.
…