Research Papers
Business and Law
Economics
Korporatīvās sociālās atbildības īstenošana uzņēmumā-
Korporatīvās sociālās atbildības īstenošana uzņēmumā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
1. | ANALĪZES DAĻA | |
1.1. | Uzņēmējdarbības raksturojums Latvijā | |
1.2. | Nozares raksturojums | |
1.3. | Uzņēmuma raksturojums | |
1.3.1. | Uzņēmuma iekšējās vides analīze | |
1.3.2. | Uzņēmuma ārējās vides analīze | |
1.4. | SVID analīze | |
1.5. | Korporatīvi sociālā atbildība | |
2. | PROJEKTA DAĻA | |
Secinājumi un priekšlikumi | ||
Bibliogrāfiskais saraksts |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Studiju projektā tika izanalizēta un novērtēta tautsaimniecības attīstība Latvijā un SIA „X” darbība, tās organizatoriskā struktūra, iekšējo un ārējo vidi ietekmējošie faktori, finansiālais stāvoklis un korporatīvi sociālā atbildība uzņēmumā.
No veiktās uzņēmuma analīzes autore secina, ka:
SIA „X” savas darbības laikā ir izveidojis modernu autoservisu, plašu auto rezerves daļu noliktavu un mazumtirdzniecības veikalu un automašīnu tirdzniecības vietu, jo augstu vērtē uzņēmuma klientu intereses un nodrošina tos ar kvalitatīvām precēm un pakalpojumiem, kā rezultātā uzņēmumam ir noslēgti ilgstoši sadarbības līgumi ar lielākajiem auto pasaules uzņēmumiem.
Uzņēmums savu saimniecisko darbību veic pamatojoties uz izstrādātu amatu pakļautības struktūru, nosakot stratēģiskos un finansiālos mērķus un uzņēmuma vīziju un misiju.
Uzņēmums sev ir izvirzījis ļoti daudz mērķus – gan stratēģiskos, gan finansiālos, gan katrai struktūrvienībai atsevišķi, jo tad ir skaidri saprotams un zināms uz ko ir jātiecas un kas jāizdara noteiktajā laika periodā. Tādējādi „X” sevi var attīstīt un pastāvēt lielajā tirgū.
SIA „X” konkurenti ir visi Cēsu pilsētas un tās apkaimes esošie autoservisi un automašīnu izplatītāji, tā iemesla dēļ šajā tirgū ir svarīgas cena, kvalitāte un ātrums, kādā tiek paveikts darbs, jo no tā ir atkarīgs klientu loks un daudzums.
“X” darbinieki, pēc viņu darbības sfērām un funkcijām uzņēmumā ir sadalīti tā, lai veiksmīgi tiktu nodrošināta uzņēmuma darbība un piedāvāto pakalpojumu veikšanas process.
Uzņēmums sadarbojas ar Latvijā un pasaulē pazīstamiem uzņēmumiem, jo tādējādi kopā ar kvalitatīvu darbaspēku ir iespēja saviem klientiem sniegt kvalitatīvāku darba rezultātu.
Uzņēmuma tālākās attīstības stratēģijas balstās uz uzņēmuma nospraustajiem mērķiem, stipro un vājo pušu analīzes, iespēju un draudu apzināšanās, un virzīta uz uzņēmuma darbības paplašināšanos.
Balstoties uz darba projekta daļu, tiek izvirzīti priekšlikumi uzņēmuma darbības attīstībai un pilnveidošanai korporatīvi sociāli atbildīga uzņēmuma īstenošanā:
SIA „X” ir nepieciešams rakstiski formulēt uzņēmuma vīziju, misiju, mērķus un korporatīvās atbildības un ilgtspējas principus, tādējādi uzņēmumā iesaistītajām personām nebūs iespēja atkāpties no tām;
SIA „X” ir nepieciešams ieviest vadības sistēmas (iesākumā tā varētu būt kvalitātes vadības sistēma), tādējādi iegūstot jaunas iespējas veiksmīgāk attīstīt savu biznesu ilgtermiņā;
Veikt uzņēmuma reputācijas pētījumus aptaujājot savus klientus, tādējādi nosakot savus plusus un mīnusus, kurus apzinoties ir iespējams efektīvāk attīstīt vai novērst;
Iecelt cilvēku no darbinieku vidus, kas pārstāvētu to intereses darba jautājumos, tādējādi samazinot iesējamās domstarpības;
Pievērst uzmanību komunikācijai gan ar esošajiem, gan potenciālajiem darbiniekiem, tādējādi paaugstinot esošo darbinieku un potenciālo speciālistu zināšanas par uzņēmumu;
SIA „X” būtu nepieciešams nelielus līdzekļus katru gadu paredzēt darbinieku apmācībām un kvalifikācijas celšanai, kas nodrošinātu kvalitatīvāku darba izpildi un konkurētspējas palielināšanu;
Uzņēmumam būtu nepieciešams izveidot savai uzņēmējdarbībai atbilstošas vadlīnijas, lai spētu labāk saskatīt un aprakstīt potenciālās iespējas un riskus un rezultātā paaugstinātu uzņēmuma gatavību iespējas izmantot, bet riskus samazināt;
Rakstiski formulēt vides aizsardzības politiku uzņēmumā, kas ļautu SIA „X” pašam izprast, ko tas var darīt, lai pasargātu apkārtējo vidi un lai potenciālajiem investoriem parādītu savu attieksmi pret globālām problēmām;
Sadarbojoties ar citām iestādēm, kas atrodas netālu, vai cilvēkiem, kas dzīvo netālu izvietot atkritumu šķirošanas konteinerus, kas samazinātu daba piesārņojumu;
SIA „X” savām iekšējām vajadzībām vajadzētu izmantot jau vienreiz lietotu papīru, kā arī sadarbībā ar „Līgatnes papīrfabriku” nodot izlietoto papīru otrreizējai pārstrādei.
…
Korporatīvās sociālās atbildības īstenošana uzņēmumā (KSA) Līdz ar globalizācijas pastiprināšanos, apkārtējās vides un sociālo problēmu sapratnes uzlabošanos, saziņas efektivitātes paaugstināšanos uzņēmuma atbildība vairs nav saistīta tikai ar juridiskajiem vai peļņu aspektiem: tai ir jauns virziens. Uzņēmējdarbība - tā ir atbildība par cilvēkiem, planētu un peļņu. Korporatīvā sociāla atbildība sniedz uzņēmumiem iespēju paaugstināt to saistības darba drošībā un veselības aizsardzībā. Tomēr tas nozīmē uzmanīga darba veikšanu, pamatojoties uz esošajiem darba drošības un veselības aizsardzības sasniegumiem, kā arī izvairīšanos no šķēršļiem, ko var radīt vēl vienas vadības prioritātes pievienošana. Kā arī, ja uzņēmums ir korporatīvi sociāli atbildīgas, tad tas savā ceļā paver daudz jaunu iespēju, jo, ja tas ir sociāli atbildīgs, tad tam ir iespēja piesaistīt vairāk investorus un jaunus klientus un piegādātājus ar kuriem iespējams pirms tam nebūtu veidojuši sadarbību.
- Korporatīvās sociālās atbildības īstenošana uzņēmumā
- Latvijas Republikas prakse divpusējo konvenciju noslēgšanā un īstenošanā
- Sociālās apdrošināšanas iemaksas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijas Republikas prakse divpusējo konvenciju noslēgšanā un īstenošanā
Research Papers for university8
-
Sociālās apdrošināšanas iemaksas
Research Papers for university29
-
Valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu audits
Research Papers for university3
-
Mērķu sasniegšana un īstenošana uzņēmumā
Research Papers for university8
Evaluated! -
Sociālās sfēras prioritātes Latvijas nacionālās attīstības plānā līdz 2013.gadam
Research Papers for university23