REKLĀMAS TIPOLOĢIJA.
Reklāma tiek klasificēta pēc vairākiem kritērijiem:
1. Pēc mērķauditorijas:
• Patēriņa preču reklāma
• Biznesa reklāma (Šāda veida reklāmai ir trīs mērķi :pārliecināt profesionāļus ka viņiem nepieciešams nopirkt reklamēto apratūru , lai uzturētu profesijas prestižu , veicinātu preču un pakalpojumu noieta palielināšanos caur noteiktām profesionālajām grupām , pārliecināt klientus nepieciešamībā izmantot reklamēto preci savā ikdienā .)
2. Pēc aptvertās auditorijas lieluma :
• starptautiskā reklāma , virzīta uz ārvalstu tirgu .
• nacionālā reklāma , virzīta uz vietējā mēroga tirgu .
• reģionālā reklāma , virzīta uz noteiktu reģionu .
• vietējas nozīmes reklāma , kas domāta vietējam patērētājam
3. Pēc izplatīšanas kanāla :
• Drukātā reklāma (prospekti , katalogi , bukleti , brošūras , vizītkartes utt. )
• preses reklāma
• rādioreklāma
• TV reklāma
• kinoreklāma
• āra reklāma (zīmes , norādes , reklāmas plakāti, reklāma uz tarnsporta)
• reklāma pa pastu
• izstādes
• speciālie reklāmas veidi (veikalu reklāma , finansu reklāma )
…