Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:661840
 
Evaluation:
Published: 13.07.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 20 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Krāsa un tās uztveres īpatnības    5
2.  Krāsu sadalījums krāsu spektrā    7
2.1.  Blakuskrāsas krāsu aplī    10
2.2.  Pretkrāsas krāsu aplī    10
3.  Sākumskolas vecuma bērnu krāsu uztveres īpatnības    12
3.1.  Krāsu psiholoģiskā ietekme    12
3.2.  Skolēnu māksliniecisko prasmju attīstība    13
3.3.  Krāsu izjūtas attīstīšana bērniem sākumskolā    14
4.  Krāsu mācības apgūšanas iespējas vizuālās mākslas stundās sākumskolā    17
4.1.  Mācību metodes un darba organizācijas formas    24
4.2.  Kooperatīvās mācīšanās metodes    29
4.3.  Alternatīvās pieejas krāsu mācībai    30
  Secinājumi    34
  Anotācija    35
  Abstract    36
  Literatūra    37
  Pielikumi    38
Extract

KRĀSA UN TĀS UZTVERES ĪPATNĪBAS

Frederiks Frenks ir teicis: “Es esmu sapratis, ka to, ko es neesmu uzzīmējis, es patiesībā nekad neesmu redzējis, un, kad es sāku zīmēt kādu vienkāršu lietu, es aptveru, cik ārkārtīgi vienkārši tā ir, nu īsts brīnums” [ 14 ].
Vizuālā māksla palīdz izprast lietas, bet krāsas, kas piemīt šīm lietām, palīdz izprast to būtību.
Bērniem patīk izteikties krāsu valodā, jo tā atdzīvina viņu zīmējumus un palīdz atbilstošāk atveidot iecerētos tēlus.
Psihologs un psihiatrs A. Lurijs uzskata, ka pieauguša cilvēka acs, ja vien tā no bērnības attiecīgi vingrināta spēj izšķirt ap divi līdz trīs miljoni dažādu krāsu nokrāsas [ 11; 8 ].
Krāsu rašanās saistās ar gaismas fiziku. Krāsa ir īpašība, ko cilvēks vizuālās uztveres procesā piešķir materiālās pasaules objektiem, balstoties uz subjektīvo redzes sajūtu. 17. gs. angļu dabas zinātnieks Izaks Ņūtons atklāja, ka bezkrāsaino saules gaismu ar stikla prizmas palīdzību var sadalīt 7 krāsās: sarkanā, oranžā, dzeltenā, zaļā, zaļganzilā, zilā, violetā. Krāsu joslā tās pakāpeniski pāriet cita citā. Izveidojas varavīksne vai krāsu spektrs. Tieši ar varavīksnes aplūkošanu varētu sākt ievadīt bērnus krāsu pasaulē. Viņi labāk izpratīs krāsu savstarpējās sakarības.
Gaismas fizika jeb optika ir zinātnes, kas pēta krāsu būtību, to fizikālās īpašības, krāsu uztveri u.c. ar krāsu saistītās problēmas. Tā ir arī pamats krāsu teorijām un mācībām, kuras izmanto mākslinieki, to apgūst arī bērni sākumskolā.
Pieņem, ka spektrā ir septiņas krāsas, kas ar daudziem starptoņiem pāriet viena otrā, arī to var labi saskatīt aplūkojot varavīksni.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register