Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:741981
 
Evaluation:
Published: 25.02.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Krāsas ikdienā    4
2.  Atsevišķu krāsu nozīme un ietekme    5
2.1.  Violetā krāsa    5
2.2.  Sarkanā krāsa    5
2.3.  Zilā krāsa    5
2.4.  Zaļā krāsa    6
2.5.  Dzeltenā krāsa    6
2.6.  Oranžā krāsa    7
2.7.  Brūnā krāsa    7
2.8.  Melnā krāsa    7
2.9.  Pelēkā krāsa    7
2.10.  Baltā krāsa    7
3.  Krāsu pāri    8
4.  Krāsu terapija    9
4.1.  Krāsu terapijas vēsture    9
4.2.  Zinātniskais pamatojums    9
4.3.  Krāsu terapijas ārstēšanas process    9
4.4.  Kad drīkst un nedrīkst izmantot krāsu terapiju    10
4.5.  Krāsas iedarbība ikdienā    10
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūra    12
Extract

Temats “Krāsu nozīme un ietekme” jau sen mums likās aktuāls un interesants, jo ar krāsām mēs sastopamies mums visapkārt un tām ir liela ietekme uz mūsu pašsajūtu, garastāvokli un darba spējām. Tādēļ vēlējāmies izpētīt, lai uzzinātu, kā krāsu ietekmi varētu pēc iespējas veiksmīgāk un pilnīgāk pielietot dzīvē – gan personīgajā dzīvē (iekārtojot mājokli), gan darbā, jo abas gatavojamies studēt reklāmu un mārketingu, kur arī būtu labi jāpārzina krāsu ietekme.
Šajā patstāvīgajā darbā vēlamies tuvāk izpētīt katras krāsas iedarbību un iepazīties ar krāsu terapiju.
Lai veiktu šo darbu, jāizpēta dažādi materiāli par krāsām, lai varētu salīdzināt, vai dažādos materiālos ir vienāds viedoklis par katras krāsas nozīmi. Kā arī, dažādi avoti papildina viens otru, lai apkopotu informāciju par krāsu iespaidu dažādās sfērās - interjerā, apģērbā u.tml. Lai pārliecinātos, ka tas nav tikai kāda iedomas par krāsu ietekmi, jāapskata arī kādi psiholoģiskie pētījumi.
Izmantojām gan speciālo literatūru – grāmatas par krāsu iespaidu un nozīmi, gan periodiskos izdevumus, gan nozaru periodiskos izdevumus.
Cilvēka acs uztver gaismas kairinājumus un pa redzes nervu šķiedrām novada to galvas smadzenēs, kur rodas krāsu sajūtas. Tās izraisa elektromagnētiskais starojums ar dažādu viļņu garumu.
Cilvēka un krāsu informatīvi enerģētiskā mijiedarbība vienlaicīgi tiek īstenota trijos intelekta līmeņos. Dalījums līmeņos, protams, ir relatīvs. Šie līmeņi būtu:
A)apzināts (ceļazīmes, signālzīmes, brīdinājuma u.c. zīmes)
B)zemapziņas (sarkans - drosme, zils- prāts, u.tml.)
C)neapzināts (sarkanā krāsa paātrina pulsu, zila – palielina, u.tml.)
Informācija apziņas līmenī ir vienota konkrētai civilizācijai, nācijai, kultūrai vai sabiedrībai, bet neapzinātā un daļēji arī zemapziņas informācija (krāsa, mīts, melodija, ritms) būs vienota visai cilvēcei. Bez šaubām, atsevišķa indivīda attieksme pret krāsu ir subjektīva, taču savā būtībā tā balstās uz objektīvām likumsakarībām: citas krāsas mūs ietekmē labvēlīgi – uzlabo garastāvokli, taču citas mūsos rada drūmas izjūtas, bailes, satraukumu. Tādēļ, tās prasmīgi izmantojot mēs varam izveidot sev labvēlīgu un vēlamu vidi, piemēram, spēcīgas, intensīvas krāsas klātbūtne liek cilvēkam arī intensīvāk izpausties ārēji. Taču der atcerēties, ka, ja cilvēki ilgstoši atrodas telpā, kur visas sienas un griesti krāsoti vienā piesātinātā tonī, viņi sāk justies nemierīgi un nomākti, tādēļ der iepazīties ar krāsu ietekmi.
Krāsa kalpo arī kā cilvēka iekšējās dzīves raksturotājs. Ja izvairāmies izmantot kādu toni, nav izslēgts, ka esam pārsātinājušies ar attiecīgo izpausmi un kļuvusi aktuāla pretkrāsa vai arī krāsa kā spēks iedarbina psihē kādus vēl neizzinātus iekšējus procesus, kuriem laiks pienāks kaut kad nākotnē.
Veiktie pētījumi pierāda, ka krāsas ietekmē arī mūsu attieksmi pret lietām, piemēram, Psihologu veiktie pētījumi liecina, krāsa iespaido arī svara sajūtu. No 20 vienāda svara, bet dažādas krāsas kastēm (10 bija melnas, 10 dzeltenas) visi, kas nesa šīs kastes, bija vienprātīgi: dzeltenās esot bijušas vieglākas. Tāpat arī piemērs ar reklāmas izmēģinājumu par kafiju, kur četrās krūzītēs bija ielieta vienāda stipruma kafija, kurai blakus nolikti šo kafiju iepakojumi zilā, dzeltenā, brūnā un sarkanā krāsā. Vairums cilvēku atbildēja, ka kafija dzeltenā un zilā iepakojumā bijusi pārāk vāja, taču kafija brūnā iepakojumā pārāk stipra, bet blakus sarkanajam iepakojumam kafija likusies vislabākā.
Krāsas ietekmē ne tikai cilvēkus, bet arī dzīvniekus. Lai izpētītu krāsu iespaidu uz dzīvniekiem, tad profesors Leshafts izdarījis sekojošus mēģinājumus ar kucēniem. Trīs viena un tā paša metiena kucēni ievietoti kastēs ar krāsaina stikla vākiem. Baroti visi vienādi. Viens audzis sarkanā, otrs – zaļā, trešais – violetā gaismā. Rezultāts sekojošs: sarkanās kastes kucēns uzaudzis par ļoti niknu suni, zaļā – par flegmātisku kustoni, bet violetās kastes iemītnieks nobeidzies. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register