Research Papers
Art, History and Culture
Literature
Krāsu un skaitļu semantika latviešu folklorā-
Krāsu un skaitļu semantika latviešu folklorā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Latviešu tautasdziesmas rašanās | 4 | |
2. | Krāsu semantika latviešu tautasdziesmās | 13 |
2.1. | BALTS – MELNS – SARKANS | 15 |
2.1.1. | Balts | 15 |
2.1.2. | Melns | 19 |
2.1.3. | Sarkans | 20 |
2.2. | ZAĻŠ-DZELTENS-PELĒKS | 21 |
2.2.1. | Zaļš | 21 |
2.2.2. | Dzeltens | 22 |
2.2.3. | Pelēks | 23 |
2.3. | ZELTS – SUDRABS | 24 |
2.3.1. | Zelts | 24 |
2.3.2. | Sudrabs | 24 |
Secinājumi | 26 | |
Izmantotā literatūra | 27 |
Izvēlējos rakstīt par šo tēmu, jo interesējos par latviešu folkloru. Un ir interesanti uzzināt par pagātnes notikumiem caur dažādām teikām, pasakām, tautasdziesmām. Vēlos arī izpētīt, kā latviešu mitoloģijā attīstās krāsu semantika, skaitļu semantika un vēl arī vēlos izpētīt, kādi mītiskie tēli dominē latviešu folklorā.
Šī darba mērķis ir izzināt seno latviešu domāšanu, un dzīves izpratni.
Uzdevumi:
Izpētīt latviešu tautasdziesmas.
Noskaidrot, censties izzināt to, kā ir radušās latviešu tautasdziesmas.
Apskatīt un izpētīt krāsu semantiku latviešu tautasdziesmās.
Apskatīt un izpētīt skaitļu semantiku latviešu tautasdziesmās.
Izveidot aptauju, par to, ko cilvēki zina par latviešu mitoloģiju, tautasdziesmām.
Apskatīt tautasdziesmu metriku.
Apskatīt un izpētīt dažādas teorijas par mītiskajiem tēliem latviešu folklorā.
Izpētīt nokrāsas latviešu tautasdziesmās
Izpētīt „veco” vārdu nozīmi latviešu senajā mitoloģijā.
Šogad, 10.klasē, pētīšu kā ir radušās latviešu tautasdziesmas un krāsu semantiku latviešu tautasdziesmās.
Nākošgad, 11.klasē, pētīšu skaitļu semantiku latviešu tautasdziesmās un metriku latviešu tautasdziesmās.
Aiznākamgad, 12.klasē, izveidošu aptauju par, to, cik daudz latviešu cilvēki zina par savām tautasdziesmām un „veco” vārdu nozīmi latviešu senajā mitoloģijā.
Māra Vīksna, Latviešu folkloras krātuves (LKF) zinātniskā līdzstrādniece: ”Latviešu folkloras krātuves (LFK) fondos līdzās vairāk nekā vienam miljonam latviešu klasisko tautasdziesmu variantu, pēc tradīcijas formāli un saturiski nošķirot, uzkrājušies apmēram 75 000 dažāda vecuma, satura un formas dziesmu varianti. Kopskaitā iekļautas arī sabojātās tautasdziesmas, kas radušās pārejas periodā - aizmiršanas un literatūras ietekmes rezultātā, daudz vienreizēju individuālu sacerējumu bez kādas plašākas izplatības. Lielais variantu skaits un to neviendabība apgrūtina šo dziesmu pētīšanu. Šajā "jaundziesmu" grupā ir literāras cilmes sacerējumi vai citu tautu tautasdziesmu, romanču un balāžu tulkojumi, lokalizējumi, ko tauta dziedājusi, vairs neapzinoties autorus vai ienākšanas ceļus. Tās bijušas populāras dažādos laikos, atradušās mutvārdu tradīcijā un veidojušas neatņemamu folkloras repertuāra daļu. "Jaundziesmas" vēl atrodamas horeogrāfijas un tautas mūzikas materiālos, jo tās ir nedalāmas no melodijas, bieži saistītas ar kustību un, atšķirībā no tautasdziesmām, veic galvenokārt izklaidējošo funkciju. …
Darba pamatā ir Krāsu sematika latviešu tautasdziesmās.Šī darba mērķis ir izzināt seno latviešu domāšanu, un dzīves izpratni. Uzdevumi: •Izpētīt latviešu tautasdziesmas. •Noskaidrot, censties izzināt to, kā ir radušās latviešu tautasdziesmas. •Apskatīt un izpētīt krāsu semantiku latviešu tautasdziesmās.
- Dabas tēlojums trīs latviešu autoru daiļdarbos
- Kopīgās labās un ļaunās būtnes latviešu un lietuviešu mitoloģijā
- Krāsu un skaitļu semantika latviešu folklorā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Dabas tēlojums trīs latviešu autoru daiļdarbos
Research Papers for secondary school10
-
Kopīgās labās un ļaunās būtnes latviešu un lietuviešu mitoloģijā
Research Papers for secondary school25
-
Prāta trūkums latviešu tautasdziesmās par jaunekļu gadiem
Research Papers for secondary school6
Evaluated! -
Kokneses pilskalns - vēstures, etimoloģijas, folkloras avotos
Research Papers for secondary school7
-
Paaudžu problēmu tēlojums latviešu trimdas literatūrā
Research Papers for secondary school3