Secinājumi un priekšlikumi
1. Sākotnēji norēķinu kartes radās, lai atvieglotu turīgajiem klientiem maksājumus restorānos un izvairītos no nevēlamiem pārpratumiem.
2. Kartes iedala viedkartēs jeb čipkartēs un magnētiskajās kartēs, magnētiskās kartes ir daudz izplatītākas, jo tās ir lētākas, tās lieto aptuveni 70% no maksājumu karšu lietotājiem.
3. Klientu drošībai tiek veikti kredītkaršu un debetkaršu drošības pasākumi, kā piemēram, karšu aizsardzība ar PIN kodu, kā arī paraksta josla.
4. Kredītkaršu lietotājiem ir iespēja izmantot bankas piešķirto kredītlimitu, kas tiek aprēķināts pēc klienta kredītvēstures, ienākumiem.
5. Izdodot debetkartes, bankas risks ir minimāls, jo, veicot darījumu, uzreiz tiek pārbaudīta klientu naudas līdzekļu esamība kontā. Mīnuss klientam – jebkuru tehnisku traucējumu gadījumā darījums ar karti tiks atteikts.
6. Klientiem ir izdevīgi izmantot kredītkaršu un debetkaršu maksājumus, jo tos var izmantot jebkurā laikā un no jebkuras vietas, kur pieejama attiecīgā tehnika vai internetbanka.
7. Izvēloties, kuras bankas pakalpojumus lietot, liela nozīme ir bankas pakalpojumu cenām, piedāvātajām pakalpojumu klāstam, kā arī bankas reputācijai un uzticamībai.
8. Ar Latvijā izsniegtajām kartēm ir iespēja norēķināties par precēm vai pakalpojumiem arī ārzemēs, maksājot par to nelielu procentu likmi, vai arī izvēloties karti šādu darījumu veikšanai.
…