Research Papers
Humanities
Pedagogy
Kreiļu mācības skolā - problēmas un to iespējamie risinājumi-
Kreiļu mācības skolā - problēmas un to iespējamie risinājumi
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Kreilība kā dabas fenomens | 6 |
1.1. | Kreilības izcelsme | 6 |
1.2. | Kreiļu galvas smadzeņu darbības īpatnības | 7 |
1.3. | Kreiļu raksturīgākās īpašības | 9 |
2. | Kreiļu mācību problēmas skolā | 11 |
2.1. | Kreiļi – skolēni ar mācīšanās traucējumiem | 11 |
2.2. | Kreiļu mācīšanās problēmas Pūņu pamatskolā – pētījuma analīze | 15 |
3. | Skolēnu - kreiļu problēmu iespējamie risinājumi | 22 |
3.1. | Informētība – priekšnosacījums problēmas risināšanai | 22 |
3.2. | Ieteikumi mācīšanās traucējumu mazināšanā | 23 |
3.3. | Pielāgošanās dzīvei labroču sabiedrībā | 26 |
Secinājumi | 29 | |
Izmantotās informācijas avotu saraksts | 30 | |
Pielikumi | 31 | |
1.pielikums. | Aptaujas anketa skolēniem | 31 |
2.pielikums. | Aptaujas anketa vecākiem | |
3.pielikums. | Aptaujas anketa skolotājiem | |
4.pielikums. | Fragmenti no skolēnu esejām | |
5.pielikums. | Preces kreiļiem, ko piedāvā interneta veikalos | |
6.pielikums. | Darba autores – kreiles pirmie darbi skolā |
Ievads
Ielūkojoties vērīgi dabā, var pamanīt, ka nav pilnīgi identiski vienādu lapu, ziedu, tāpat arī vienādu cilvēku, kaut tie būtu dvīņi. Cilvēki atšķiras pēc matu, acu un ādas krāsas, pēc sejas veidojuma, balss, kustībām, arī pēc savas iekšējās pasaules: rakstura iezīmēm, interesēm, domām, emocijām, uztveres. Viena no atšķirībām ir pamatā cilvēku iedalījumā pēc vadošās smadzeņu puslodes darbībā. Lielākā daļa cilvēku visu veic ar labo roku, tie ir labroči; ir arī kreiļi un abroči. Pēdējie vienlīdz veiksmīgi darbojas gan ar labo, gan kreiso roku.
Dažādos laikos par kreilību ir bijuši dažādi viedokļi – tā ir vai nav vienkārši atšķirība, tā ir novirze no normas, tā ir kroplība, atpalicība. Skolās valdīja uzskats, ka jāiemāca rakstīt, ēst, veikt citas darbības visiem vienādi – ar labo roku. Šobrīd pret kreiļiem skolā valda demokrātiskāka attieksme – katrs dara, kā prot. Ja kādam rodas problēmas, pats tās risina.
Mācoties pamatskolā, darba autore saskārusies ar dažādām grūtībām kreilības dēļ gan pildot mācību uzdevumus, gan ar īpatnēju attieksmi. Skolās katrā klasē mācās kāds kreilis, tāpēc kreiļu mācīšanās īpatnības un šo īpašo vajadzību apmierināšanas jautājums mūsdienu mācību iestādēs ir aktuāls. Šī iemesla dēļ ir izvēlēta zinātniski pētnieciskā darba tēma „Kreiļu mācības skolā : problēmas un to iespējamie risinājumi”.
Pētnieciskajam darbam izvirzīta hipotēze: zināšanas un izpratne par kreiļu mācīšanās īpatnībām uzlabos viņu integrāciju mācību procesā.
Darba mērķis: noskaidrot kreiļu mācīšanās īpatnības un rast ierosmes, kā mazināt mācīšanās grūtības kreiļiem skolā.
Darba uzdevumi:
• pētīt teorētisko informāciju par kreilību kā dabas fenomenu;
• anketēt skolēnus, viņu vecākus, skolotājus;
• noskaidrot kreiļu mācīšanās problēmas;
• analizēt, vai kreiļu mācības organizē atbilstoši viņu mācīšanās īpatnībām;
• veikt problēmu iespējamo risinājumu analīzi.
Pētījumu objekts:
Pūņu pamatskolas skolēni, viņu vecāki, skolotāji,
Dundagas vidusskolas skolotāji,
teorētiskā literatūra.
…
Pēdējo gadu laikā ir aktualizējies jautājums par mācīšanās traucējumiem, to cēloņiem, šīs problēmas risināšanas iespējām. Korinna Smita un Liza Strika grāmatā „ Mācīšanās traucējumi: no A līdz Z” norāda, ka „termins „mācīšanās traucējumi” apzīmē nevis traucējumu vienu vienīgu paveidu, bet plašu diapazonu, kas var iespaidot sekmes ikvienā mācību priekšmetā.” (11, 7). Kaut gan literatūras pētījumos kreilība nav minēta kā viens no mācīšanās traucējumiem, tomēr tās izpausmes atbilst terminā „mācīšanās traucējumi” dotajam raksturojumam. Šī iemesla dēļ ir pamats uzskatīt, ka kreiļi ir ieskaitāmi kategorijā „bērni ar mācīšanās traucējumiem”. Traucējumi izpaužas kā problēmas spējā uztvert, saprast un lietot valodu – lasīt vai rakstīt, nejaucot simetriskos burtus, pazīt skaitļus, nerakstīt tos spoguļrakstā. Skolēns grib, dara, bet neizdodas.
- Kreiļu mācības skolā - problēmas un to iespējamie risinājumi
- Skolas formu nepieciešamība Latvijas vidusskolās un ģimnāzijās
- Svarīgākie faktori, kas nosaka skolēnu izvēli turpināt mācības kādā no Saldus rajona vidusskolām
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Hiperaktīva bērna saskarsmes problēmas, to analīze
Research Papers for secondary school11
-
Bērnu ar īpašām vajadzībām problēmas Latvijā
Research Papers for secondary school11
Evaluated! -
P.Dāle un A.Dauge - viņu uzskati un domas mākslas pedagoģijā
Research Papers for secondary school9
-
Skolēnu pašpārvalde kā demokrātijas principu veicinātāja skolā
Research Papers for secondary school35
-
Skola un izglītība Latvijā apgaismības laikmetā
Research Papers for secondary school3