Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:198620
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

19. gadsimtā par vienu no savdabīgākajām un spēcīgākajām Eiropā kļūst krievu nacionālās mūzikas skola. Tās rašanos ietekmē gadsimta pirmās puses lielākie vēsturiskie notikumi Krievijas dzīvē: 1812. gada karš pret Napoleonu, kad dzimtenes aizstāvībai ceļas visa krievu tauta, un dekabristu sacelšanās 1825. gadā. Šie notikumi liek krievu inteliģencei novērtēt dzimbūtniecības jūgā nospiestās tautas lielo garīgo spēku. Liek arī uzmanīgāk ieklausīties zemnieku radītajās bagātībās – dziesmās, teikās, pasakās.
Gadsimta sākumā krievu nacionālās mūzikas pūrs vēl ir patukšs, jo Pēterburgas galmā un aristokrātu salonos valda ārzemju skaņu māksla – itāliešu opera, franču balets. Krieviskais elements izpaužas tikai mājas muzicēšanā iecienītajās sentimentālajās sadzīves romancēs, agrīnajās operās (precīzāk – dziesmuspēlēs) ar krieviskiem sižetiem, instrumentālajās variācijās par krievu tēmām, kuras parasti ņemtas no pirmā, 18. gadsimta pēdējā ceturksnī izdotā tautasdziesmu krājuma “Krievu vienkāršās dziesmas ar notīm”.
18. gadsimta beigu mājas muzicēšanas gaisotni iztēloties ļauj vairākas P. Čaikovska operas “Pīķa dāma” lappuses, jo operas darbība norisinās tieši šajā laikā un vides kolorīta radīšanai vairākviet izmantojis tipiskus žanrus. Piemēram, 2. ainā Lizas un Poļinas duets. Tas izturēts liriskas sadzīves dziesmas raksturā, un to caurvij maigu noputu intonācijas, paralēlu tercu un sekstu kustība, kas tik raksturīga šim žanram. Tajā paša ainā skan Poļinas romance un tautiska rotaļu dziesma. 3. ainā, kuras darbība norisinās kādā aristokrātu nama ballē, savukārt ietverts slavas dziesmai – kantam (tas ir krievu 18. gadsimta mūzikas tipisks žanrs) – tuvs koris par godu ķeizarieni Katrīnai, kā arī “teātris teātrī”: balles viesi noskatās teatralizētu uzvedumu – pastorāli “Ganiņa žēlabas”, kuras mūzikā P. Čaikovskis atdarinājis agrīnā klasicisma galanto stilu. 4. ainā lielisks atradums ir senlaicīgā melodija , kuru dziedot vecā grāfiene atceras Parīzes augstākajā sabiedrībā aizvadīto jaunības laiku. Šim netiešajam raksturojumam komponists izmantojis melodiju no 18. gadsimta franču komponista A. Getrī operas “Ričards Lauvassirds”.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register