-
Kuģa teorija
Nr. | Chapter | Page. |
Sauskravas kuģa „NOVGORODA” tehniskie dati | 4 | |
1. | KRAVAS IZVIETOŠANA, PELDAMĪBAS UN NOTURĪBAS KONTROLE | 5 |
1.1. | Kuģa iekraušana un stāvokļa noteikšana | 5 |
1.2. | Kuģa masas centra koordinātu noteikšana | 9 |
1.3. | Kuģa iegrimju noteikšana | 12 |
1.3.1. | Iegrimes noteikšana pēc iegrimju diagrammas | 12 |
1.3.2. | Iegrimju noteikšana izmantojot IMO rekomendācijas | 14 |
1.3.3. | Iegrimju noteikšana izmantojot IMO rekomendācijas, otrā metode | 16 |
1.4. | Saldūdens korekcija | 18 |
1.5. | Kuģa noturības izvērtēšana | 18 |
1.5.1. | Noturības izvērtēšana izmantojot noturības kontroles diagrammu | 18 |
1.5.2. | Noturības pārbaude saskaņā arIMO noteikumiem | 19 |
1.6. | Laikapstākļu kritērijs | 24 |
1.6.1. | Sasvēršanas leņķis pretēji viļņu iedarbības virzienam | 24 |
2. | KUĢA KORPUSA LIECES STIPRĪBAS PĀRBAUDE | 29 |
3. | KUĢA NOTURĪBAS PĀRBAUDE PĀRVADĀJOT GRAUDU KRAVU | 30 |
4. | KUĢA NOTURĪBAS UN STIPRĪBAS NOVĒRTĒŠANA IEKRAUJOT PAPILDUS KRAVU | 35 |
4.1. | Kuģa stāvoklis pēc konteineru iekraušanas | 35 |
5. | KUĢA JŪRAS SPĒJU NOVĒRTĒŠANA | 43 |
5.1. | Sānsveres leņķu no vēja iedarbības noteikšana | 43 |
5.2. | Kuģa brīvo šūpošanās periods un frekvence mierīgajā ūdenī | 47 |
5.2.1. | Vertikālā šūpošanās periods un frekvence | 47 |
5.2.3. | Zvalstīšanās periods un frekvence | 47 |
5.2.4. | Zvalstību pretestības koeficients | 48 |
5.3. | Zvalstību rezonanses un pastiprināto zvalstību zonu noteikšana | 48 |
5.4. | Nelabvēlīgā zvalstīšanai kursa leņķa noteikšana | 51 |
5.5. | Jūras viļņošanās ietekme uz kuģa ātrumu | 53 |
5.5.1. | P.Hohlova formula | 53 |
5.5.2. | G.Aertsena formula | 53 |
5.6. | Kuģošana seklos kanālos | 54 |
5.6.1. | Kristiskā ātruma noteikšana | 54 |
5.6.2. | Kuģa maksimālais ātrums šaurumā | 54 |
5.6.3. | Kuģa iesēšanās | 55 |
5.6.4. | Noteikt minimālo dziļumu, kurā kuģis var kuģot ar punktā 5.6.2. noteikto ātrumu, ņemot vērā visus faktorus, kas ietekmē kuģa iegrimi | 56 |
5.6.5. | Ātruma samazināšanās | 58 |
5.6.6. | Noteikt sānsveres momentu un sānsveres leņķi kuģa iestājušās cirkulācijas laikā | 60 |
6. | KUĢA NENOGREMDĒJAMĪBA | 61 |
Izmantotā literatūra | 66 |
1.2. Kuģa masas centra koordinātu noteikšana
Kuģa smaguma centra koordinātu noteikšanai jāzina visu atsevišķo masu centru koordinātas. „Tukša” kuģa masa un masas centra koordinātas parasti ir dotas kuģa dokumentācijā.Iekrauto kravu masas centrus katrai telpai ir jāaprēķina atsevišķi. Zinot piekrautās telpas tilpumu var noteikt tās masas centra koordinātes izmantojot Kuģa kravas tilpņu tabulas (Characteristics of Volume and Free Surface). Attēlā 1.2. var apskatīt piemēru kravas masas centra koordinātu noteikšanai. No tabulas 1.4. var redzēt, ka tvindeks Nr.1. krava aizņem 780,83 m3. Ieejot ar šo tilpumu kravas tilpņu tabulā un interpolejot, ja nepieciešams, igūstam tilpuma centra koordintātes X, Y un Z.
Iegūstot šāda veida informāciju par katru piekrauto telpu, varam sastātīd tabulu 1.6. 100% krājumiem un 1.7. 10% krājumiem, kura palīdzēs noteikt kuģa kopējo masas centra koordināti un citus parametrus, kas nepieciešami kuģa stāvokļa noteikšanai. Tilpnes kuras piepildītas uz 100% koordinātes tiek ņemtas no kuģa dokumentācijas, bet pārējie tiek atzīmēti ar gaiši zilo krāsu.
…
Kuģa Teorija (SAKSS) Studiju Darbs STUDIJU DARBS GATAVS PARAUGS
- Kuģa teorija
-
Ķēžu teorija
Research Papers7 Computers, Consumer Electronics, Physics, Communications, Transport
- Studiju darbs ķēžu teorijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ķēžu teorija
Research Papers for university7
-
Studiju darbs ķēžu teorijā
Research Papers for university13
-
Ķēžu teorija
Research Papers for university24
-
Ķēžu teorija
Research Papers for university22
-
Automobiļa teorija
Research Papers for university36